Psikolog seç ve hemen seansa başla

Bir psikolog ile görüşün
Haydi Biraz Konuşalım

Psikolog sizi tarafsızca dinleyerek sorunun temelinde çözümü arar. Bulunduğunuz her yerden hemen bağlanabileceğiniz online psikologları ile Psikologofisi sizi dinlemek için her zaman hazırdır.

Haydi Biraz Konuşalım
Bir psikolog ile görüşün

Yeter ki ilk adımı at, üstesinden gelmesi zor problemlerle tek başına mücadele etmek zorunda değilsin.

Yanındayız...

Psikolog

Psikologlar hakkında merak ettiğiniz her şey!

Bireylerdeki sağlıklı olmayan düşünce, davranış ve duyguların arkasındaki nedenleri konuşma yoluyla çözümlemeyi ve danışanlarında farkındalık yaratmakla beraber bu edinilen farkındalığı da sürdürmeyi amaçlayan ruh sağlığı uzmanlarına psikolog denir.

Psikolog hangi bölümden mezundur?

Psikologlar, üniversitelerin Fen-Edebiyat fakültesinde 4 yıllık psikoloji lisans bölümünden mezun olurlar.

Klinik psikolog nedir?

Psikoloji bölümündeki dört yıllık lisans eğitiminin ardından klinik psikoloji üzerine iki yıllık yüksek lisans yapan psikologlar klinik psikolog ünvanı alarak psikoterapi uygulama yetisini kazanırlar ve belirli test ve terapi yöntemlerinin her biri için ayrı ayrı eğitimlere katılıp başarı ile tamamlamaları durumunda uygulayıcı unvanı alırlar.

Seansta psikoloğa ne anlatacağımı bilmiyorum

Sizi rahatsız eden, düşüncelerinize etki eden, sizi bir şekilde etkileyen durumları bir kağıda not alarak hangilerinden bahsetmek isteyebileceğinizi seçebilirsiniz. Bahsetmek istediğiniz konular için de bu konu ile baş etmek için nasıl bir yol izlemiş olduğunuzu, bu yöntemlerinizden nasıl sonuçlar doğduğunu, çevrenizdeki insanların söz konusu bu konu hakkındaki görüş ve yorumlarını, bunları neden yaşadığınıza dair fikirlerinizi, hayatınızı nasıl etkilediğini not alabilirsiniz. Böylece seansınız başladığında konuşmak istediğiniz herhangi bir şeyi atlamamış olursunuz.

Psikolog ilaç yazar mı?

Psikologlar lisans eğitimleri süresince teorik eğitim almış oldukları için ilaç yazamazlar. Psikoterapi verebilirler. Bireysel terapi, aile terapisi, ebeveyn danışmanlığı, çift terapisi, cinsel terapi, boşanma danışmanlığı, hipnoterapi, analitik çocuk terapisi, grup terapisi, EMDR (yetişkin ve çocuk) gibi yöntemler kullanarak terapi verebilir ve ilaç gerekliliğini gördükleri takdirde danışanlarını psikiyatriste yönlendirirler

Psikolog ve psikiyatristlerin ortak yanları

Psikologlar da psikiyatristler de danışanlarına ön yargı ile yaklaşmaz, kınamaz, yargılamaz, öğütler vermez ve her zaman empatik ve tarafsız davranırlar. Her ikisinin de konsantrasyonu oldukça yüksektir ve gözlem kabiliyetleri oldukça güçlüdür. Olayları ele alış ve farklı açılarından görebilme konusunda başarılıdırlar. Antropoloji, felsefe ve sosyoloji alanlarında da kendilerini geliştirmeleri her iki meslekte de avantajdır. Çoğu zaman birbirine yönlendirme yaparak danışanın geçmekte olduğu süreçte en doğru yöntemleri izleyebilmek için birlikte çalışabilirler. Psikiyatristin vereceği ilaçlı tedavinin yanı sıra psikologdan alınacak psikoterapi de iyileşme sürecinde oldukça destekleyici bir yaklaşımdır.

Psikolog ve psikiyatristlerin farkları

• Psikologlar farmakolojik eğitim almamış oldukları için ilaç yazamazken psikiyatristler farmakolojik eğitim aldıkları için ilaç yazabilirler.
  • Psikologların odağında davranışlar, psikiyatristlerin odağında ise davranışların sebebi olan fizyolojik nedenler vardır.
  • Yüz yüze terapiye oranla daha hesaplı olması
  • Terapiye karşı ön yargısı olan kişiler için ulaşılabilirliği
  • Psikologlar eğitim aldıkları takdirde uygulayıcı unvanı alır ve test uygulayabilirler. Psikiyatristler ise terapi uygulamaz, terapi için psikoloğa yönlendirirler.

Bir örnek vermek gerekirse, depresyonda olduğundan şüphelenen, artık hayattan tat almayan, uyku problemleri yaşayan, işlerini ertelemeye başlamış ve iştahında değişkenlikler gören ve motivasyonunu kaybetmiş bir danışan psikologa gittiğinde psikolog bu durumlara neden olabilecek davranışsal alışkanlıklarınızı, bunların altında yatan negatif düşünce ve duygularınızı çözümleyip açığa çıkararak sizde bir farkındalık oluşturmayı amaçlar. Bunu yaparken, çevrenizde dertleştiğiniz dostlarınızdan farklı olarak, terapi uygulayarak ve özek tekniklerle konuşur. Yaşanmakta olan bu sorunların altındaki motivasyonları fark ettirip bu süreçte öğrettiği yöntemler ile içselleştirilmesi ve danışanın tek başında kaldığında da hayata geçirebileceği bir farkındalık uyandırmayı sağlamaya odaklanır.

Psikiyatrisler ise aynı şikayetler ile gelen kişilerdeki nörokimyasal ve biyolojik atkenlere odaklanıp bu duruma önce bir neden ardından çözüm ararlar. Örneğin, depresyon tanısını koymadan önce vitamin değerlerine, tiroid problemi olup olmadığına ve farklı başka sağlık sorun sorunları olup olmadığına bakar. Eğer fizyolojik bir sebep bulamamışsa teşhisini koyar ve genellikle ilaçla tedaviye yönlendirirler ancak ortada böyle bir neden yoksa konuşarak çözüm bulunması için psikoloğa yönlendirirler.

İlk randevu psikiyatristten mi yoksa psikologdan mı alınmalı?

Ruh sağlığı ile alakalı bir sorun olduğundan şüpheleniliyorsa psikolog, sinirsel ve fizyolojik kaynaklı bir sorun olduğundan şüpheleniliyorsa psikiyatristten randevu alınmalıdır. Eğer bundan emin değilseniz, herhangi birinden randevu alıp randevunuzda uzmana neden başvurduğunuzu detaylıca anlatmanız halinde uzman sizi eğer doğru yerde değilseniz doğru yere yönlendirecektir.

Yaşadığınız rahatsızlığın sebebi fizyolojikse psikiyatrist ilaç tedavisi ile devam eder. Fizyolojik bir etmen yoksa en uygun terapi yolunu seçebilmesi için psikoloğa yönlendirir. Bazı hallerde psikolog ve psikiyatrist beraber çalışırlar.