İletişim: [email protected]
psikologofisi.com destek

Anksiyete vücut üzerinde hastalık belirtileri oluştura bilir mi?

kollarım ve bacaklarım sırtım ve başım yer yer ağrıyor ve uzun zamandır pandemi döneminde tedirgin olduğum için olası bir aksiyete atağı yaşıyor olabilir miyim? Ağrıların yanı sıra terleme, nefes alamıyormuş gibi hissetme, yeterince uymama rağmen uykusuzluk çekmek, kas seyrimeleri gibi belirtilerde göstermekteyim.
Tarih : 17.09.2020 Yazar : Anonim Kullanıcı

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar

Psikolog

Cansu Görür

Merhaba, Bahsettiğiniz bu fiziksel belirtiler psikosomatik belirti dediğimiz, psikolojik rahatsızlıkların bedenimizde fiziksel rahatsızlıklara yol açmasıdır. Yaşadığınız kaygı bozukluğu bedeninizde hastalık belirtilerine yol açabilir ve sanki bedensel olarak bir hastalığınız varmış gibi hissedebilirsiniz. Kaygı bozukluğunuz için bir uzmana başvurmanızı öneriyorum, terapilerle bu belirtileriniz de tedavi edilebilir. Sağlıklı günler diliyorum.

Psikolog

Şebnem Akı Karaoğlu

Belirtileriniz yaygın anksiyete bozukluğunda görülen durumlar arasında yer almaktadır. Terapi alarak bu durumu aşabilirsiniz, dilediğiniz an size yardımcı olabilirim.

Kullanıcı Yorumları

Bu sayfada yer alan yorumlar, ilgili uzmanın doğrudan veya dolaylı talebi ve/veya ricası olmaksızın, ilgili kişi tarafından bağımsız olarak yazılmaktadır. Psikologofisi.com'un temel amacı psikoloji alanında halkın bilinçlenmesini sağlamaktır. Psikologofisi.com bir başvuru hizmeti değildir ve herhangi bir Sağlık Hizmeti Sağlayıcısını tavsiye etmemektedir veya desteklememektedir.

Türkiye'nin en büyük terapi platformu!
webrazzi
microsoft