• Soru Sor
• Annem kanser tedavisi görüyor ama ona üzülemiyorum
Annem kanser tedavisi görüyor ama ona üzülemiyorum
Merhaba, 31 yasinda bir kadinim. Cocuklugumdan beri ailemin baskici tutumu,zaman zaman asagilayici tavirlari annemin kufurleri babamin dayaga basvurmasi vs beni onlardan tamamen uzaklastirdi. Babam ergenlik donemimden beri kiyafet giyimime, eve kacta gelip gelmeyecegime cok karisti. Hala da bu yasinda karismaya calisiyorlae fakat asi bir yapim oldugudan surekli karsi geliyordum, geliyorum. Ozgurlugum kisitlanmis hissediyorum. Ben de maalesef ergenlik doneminde karsi gelip hakaretlerde bulundum. Son olarak ailem ile beraber yasiyordum fakat son 2 bucuk senedir dil egitimi icin yurtdisinda bulundum. Sanirim en huzurlu oldugum donem, son 2 3 ay icerisinde anneme akciger kanser teshisi koyuldu ve ani donus yapmak zorunda kaldim. Bir yanim kendime cok uzuluyor cunku yuksek lisans yapip bulundugum ulkede kalmak istiyorum,diger yanim annen icin yeteri kadar uzulmedin diyor cok sucluluk hissediyorum. Gecmise donuk seyleri bir sekilde kendim atlattim fakat su an zorunlu olarak burada durmak beni bunaltiyor ailemin yaninda nefes alamiyor hissediyorum. Inanin aile ozelimi bu sekilde konusmak canimi cok sikiyor ama nasil bir yol izleyecegimi bilmiyorum cok sikismis hissediyorum.
3 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Ebeveynler bizim için güveni ve samimiyeti temsil eder. Hayatta diğer konularda olduğu gibi sevgi ve samimiyeti de onlardan örnek alırız. Ebeveyn olarak aranızdaki anne-çocuk, baba-çocuk bağını sağlıkla kurmaları onların görevidir. Fakat uygulanan fiziksel ve psikolojik şiddet ebeveynlerinizle aranızdaki güven ve sıcaklığa zarar vermiş hatta belki de hiç oluşmamasına neden olmuş. Annenizin sizden sakındığı merhamet ve acıma duygusunu ona karşı hissedememeniz konusunda kendinizi suçlamayın. Burada iken sıkıntı çekmenizin nedeni burasının sizin için itici bir gücü varken yurtdışındaki hayatınızın da sizin için son derece çekici özellikleri olması. Orada özgürsünüz ve kendi oluşturduğunuz hayatı yaşıyorsunuz. Dolayısıyla bu sıkışmışlık hissi olağan. Burada bulunduğunuz süre boyunca geçmişin tetikleyici izlerini bir nebze de olsa tolere edebilmek size iyi gelecektir. Geçmişin rahatsız edici etkilerinden arınmak faydalı olacaktır. Sağlıklı günler dilerim..
4 Ağustos 2021