• Soru Sor
• Ayrılık sürecindeyim, hiçbir şeyin altından tek başıma kalkamayacağımı düşünüyorum
Ayrılık sürecindeyim, hiçbir şeyin altından tek başıma kalkamayacağımı düşünüyorum
Esimle yaklasik 1 sene once bosandik. Psikolojik olarak cok etkilendim. Markete bile birlikte giderken hersey bana kalmisti. Maddi manevi basetmeye calisirken 1 ay once baristik ama tekrar bitti. Ve ben yine 1 sene oncesine gittim psikolojik olarak. Cocuklarima yetemeyecegimi maddi manevi olarak hicbirseyi halledemeyecegimi hicbirseyin altindan kalkamayacagimi dusunuorum. Gecen sene felc getirmistim bir de bu stresten tekrar felc gecirme korkusu basladi. Sanki bu hayatta sadece ben tek basima kalmis gibi hissediyorum. Nasil basedecegim bu dusuncelerle?
14 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba. Boşanma, bireylerin hayatlarında köklü değişimlere neden olur. Özellikle, evlilik süresince maddi-manevi sorumlulukları eş olarak paylaşabilen bireyler, boşanma sonrası süreçlerde zorlanırlar. Bu zorlanma, örneğin maddi problemler ve geçim kaygısı gibi somut nedenlerden olabileceği gibi maddi anlamda kendine yetebilen bireylerde de yine yetememe, baş edememe kaygılarını tetikleyebilir. Eşler evlilik boyunca geçimsizlik yaşasalar bile birbirlerinin varlığına adapte olabilirler. Boşandıktan sonra ise ayrılan bireyler için hayatın yeniden anlamlandırıldığı bir sürece girebilirler. Çünkü evlilikle gelen düzen hayatı bozulmuştur ve yeni bir düzenin oluşturulması gerekir. Tüm bunlar birey için ilk etapta zor olabilir. Siz tüm bu süreçleri kısa süre arayla 2. kez deneyimliyor gibisiniz. Nasıl ki boşanmanızda bir yas süreniz vardı, şimdi de kendinize bu yas süresini tanımalı ve sürecinize karşı hoşgörülü olmalısınız. Bu bir süreç ve dolayısıyla tüm iyileşmeler zamanla olacak. Çift ve evlilik terapilerinde uzmanlaşmış bir psikologtan psikolojik destek almak süreci daha sağlıklı geçirmenizi sağlayacaktır.
17 Ağustos 2021