• Soru Sor
• Beynimdeki düşüncelerle başa çıkamıyorum
Beynimdeki düşüncelerle başa çıkamıyorum
Merhabalar ben İlayda. 16 yaşındayım, son 2-3 yıldır aklımda sürekli dalga konusu olma, insanların bana inanmaması vardı ama bu 2-3 aydır o kadar fazla ki bununla başa çıkamıyorum. Sürekli başıma bir şey gelecekmiş gibi hissediyorum, tek bana da değil sevdiğim herkese her an bir şey olacakmış gibi ağlamak istiyorum ama kendimi galiba ciddiye alamıyorum; ağlarken bile gülesim geliyor, kahkahalara boğuluyorum istemsizce. Hep sinirliyim, hep herkesle kavga ediyorum, herkese bağırıp çağırıyorum; anneme babama kardeşlerime. Sinirimi çıkaramadığım zamanda kendi saçlarımı yoluyorum ama o içimdeki öfke o kadar fazla ki tüm evi yaksam döksem asla bitmeyecekmiş gibi. Bir de bunu söylemekten biraz utanıyorum ama kimse beni görmüyor duymuyor, gerçekten bakın ne ailem ne arkadaşlarım ki arkadaşım yok (artık yok). Artık aklımdan çok sıklıkla kendime zarar vermek geçiyor kendime zarar vereceğim ama ölmeyeceğim; eğer yaralanırsam beni umursarlar beni de görürler gibi, çok da mantıklı geliyor. Artık uzun zamandır bir psikiyatriste, psikoloğa gitmek istiyorum; belki birine anlatırsam iyi olurmuş gibi ama reşit olmadığım için sanırım beni tek almıyorlar. Fakat ailem beni götürmez asla, ne yapmam gerekiyor bilmiyorum. Depresyon diyorlar internette araştırdığımda ama ben depresyon olduğunu düşünmüyorum. Sizce depresyon mu? Eğer vaktinizi çaldıysam şimdiden özür dilerim...
17 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Depresyon ya da herhangi bir hastalık/bozukluk teşhisi yapılabilmesi için bir hekim tarafından detaylı muayene gerekir. Fakat depresif bazı belirtiler gösteriyor olabilirsiniz. Yaşınız göz önünde bulundurulduğunda ani duygu değişimleri, olumsuz ve karamsar duyguların ağır basması beklenir durumlardır. Bu dönemde hayat çok belirsizdir ve bu gerginlik yaratabilir. Aynı şekilde kendimizi anlamlandırdığımız, bu anlamlandırmayı hem kendi düşünce ve duygularımız hem de çevremiz için ifade ettiğimiz anlamlar üzerinden yaptığımız bir dönemdir. Dolayısıyla önemsediğiniz insanlar için ne ifade ettiğinizi sorgulamanız özellikle de değer verilmediğini düşündüğünüz kişilere karşı yoğun şekilde yaşanabilir. Bu durumda aşırı bazı duygularınız ve düşünceleriniz için psikolojik destek alabilirsiniz. Bir çocuk-genç psikoloğu size yardımcı olacaktır. Bu konuda ailenize kendinizi içtenlikle ifade ederseniz size yardımcı olacaklardır. Onlar dışarıdan sizin yardıma ihtiyacınız olduğunuzu fark edemeyebilirler. Bunu ebeveynlerinize açık şekilde ifade ederseniz yardımcı olacaklardır. Sağlıklı günler dilerim..
18 Ağustos 2021