Boğuluyorum
Merhaba, 19 yaşındayım ve kendi rızam ile kapanmadım. Aileme açılmak istiyorum dedim ve ailemin tepkisi ("Cehennem 'de yanacaksın, Eğer ölürsen çok sevineceğim, Mezar ile işin olmayacak sen yanmalısın") bir çok hakaretlere maruz kaldım. Benim kendi fikrim olamazmış. Cidden korkunç insanlar. Ne yapmam gerek bilemiyorum, çaresiz hissediyorum, tacize, ihanete, şaşkınlığa, korkuya uğramış bir kızım. Çocukluğumu dahi düzgün yaşayamadım, bebekler ile oynamak yerine bana bunları yaşatan pislikten nefret ediyorum...
26 Temmuz 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Panik ataklar, somatik (bedensel / fiziksel) ve/veya bilişsel semptomların eşlik ettiği ani başlayan yoğun rahatsızlık, endişe veya korku evreleridir. Genellikle gelecekteki atakların ortaya çıkmasıyla ilgili beklenti halinde duyulan kaygı veya bu panik ataklara yatkınlık yaratan durumlardan kaçınmayı amaçlayan davranış değişikliğinin eşlik ettiği tekrarlayan panik atakların ortaya çıkmasıdır. Bazıları tedavi gerektirmeyebilir. Bazıları ise ilaç ve/veya psikoterapi ile tedavi edilir. Bu sebeple yaşadığınız problemlerle ilgili bir uzmanla daha detaylı bir görüşme yapmanızı ve nasıl baş edileceğinize ilişkin bir yol haritası belirlemenizi tavsiye ederim. Fakat süreci kolaylaştırmak adına semptomlardan (ölüm korkusu, delirmekten veya kontrolü kaybetmekten korkma, kendine yabancılaşma, mide bulantısı, baş dönmesi, göğüs sıkışıklığı, nefes darlığı, titreme, vücut sıcaklığında ani artışlar, kas ağrıları, terlemeler, karıncalanmalar) en az dördünün eşlik ettiği ani yoğun korku veya rahatsızlık hissini içerip içermediğine bakabilirsiniz. Bu semptomlar genellikle 10 dakikada zirve yapar ve birkaç dakika içinde kaybolurlar. Bazı danışanlar, özellikle panik atakların meydana geldiği durumlarla yüzleşmeye devam eder ise, tedavisiz iyileşebilirler. Diğerleri için, özellikle tedavi edilmezse, panik bozukluğu kronik, dalgalı bir seyir izler. Bu durumda gereken tedavi semptomları kontrol altına almaya yardımcı olacaktır. Kaçınma davranışları gelişmemişse, psikolojik destek, kaygı hakkında bilgilendirme, panik atakların meydana geldiği yerlere geri dönme ve kalma konusunda cesaretlendirme destekleyici olacaktır. Bununla birlikte, sık panik atak ve kaçınma davranışları ile uzun süredir devam eden bir bozukluk durumunda, daha yoğun psikoterapi ile birlikte ilaç tedavisi gerektirebilir. Sizin durumunuz bağlamında bu erken farkındalığınızı rasyonalize ederek kaçınmak yerine banyo alışkanlığınızı sürdürmeyi ve hayatın içindeki rutininize yeniden dahil etmeye çalışmanızı öneririm, ancak olası devam ve/veya artış durumunda da uzmanlarımızın her zaman yanınızda olduğunu hatırlatırım. Sevgiyle kalın.
26 Temmuz 2021