Böyle yaşamaktan sıkıldım
Ailemle sürekli kavga ediyorum, yaptıklarımdan zevk alamıyorum. Çünkü zevk alabileceğim tüm her şey artık hayatımın bir parçası olmaktan çıktı. Sürekli belirli dayatmalar altında kalıyorum. Sürekli dört duvar arasında odamın tavanına bakıp çaresizce, ne yapacağımı düşünürken buluyorum kendimi. Hayatım hepsi ıbir film şeridi gibi baştan tekrar edip duruyor. Artık bundan sıkılmaya başladım. Bağırmak istiyorum, her yeri yakıp yıkmak. Bana bunu yapan insanlardan intikam almak, hayatımı belirli bir şeye dayatmamı isteyen bu insanlardan. Ama onları aynı zamanda seviyorum. Bu beni yiyip bitiriyor. Hayatta onların yerine koyabileceğim başka insanların olmadığı gerçeği de beni yiyip bitiriyor. Onlarla konuşmayı deniyorum. Konuşmalarımız da sürekli aynı şeyleri tekrar ediyorlar. Tekrar ettikleri şeyler onlar için çözüm olsada benim için içi boş sözlerden ibaretler. Çünkü bu sözleri duymaya o kadar alıştım ki artık küfür edesim geliyor, ediyorumda. Bana sürekli çok sinirli olduğumu, çok ağır konuştuğumu söylüyorlar. Bunun iyi olmadığını, bana zarar vereceğini söylüyorlar. Belkide haklıdırlar kim bilir? Ama içimdeki o öfkeyi, yok olmuşluk hissini, değersizlik hissini ve diğer tüm boktan karışık duyguları bir görebilseler, bir gösterebilsem, benim için her şey çok daha iyi olucak. Ama bunu sinirli olsun olmasın her türlü denememe rağmen göremiyorlar. Hergün daha fazla yok oluyorum. Benliğimi kaybetmeye, öfkelenmeye başlıyorum. Gözlerim artık çok yorgun bakıyorlar. Halbuki ben enerji dolu ,sevecen, nazik bir insandım. Ne oldu bana? Hergün yitip giden bu kadar parçam belirli bir uğur amacına mı benden koparılıyor? Beni dış dünyanın acımasızlığına mı hazırlıyorlar? Sadece bunu bilmek istiyorum.
25 Kasım 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, ben Psikolog Ofisinden Psikolog Zeynep Deniz Gül. Yaptıklarınızdan zevk almadığınızı çünkü daha önce zevk aldığınız her şeyin elinizden alındığını söylediniz. Anladığım kadarıyla bu aileniz tarafından alınan bir karar ve anlaşmaya varılmamış. Öncelikle sağlıklı bir yorum yapabilmek için elinizden alınan zevk her ne ise onu bilmem gerekmekte. Ancak sizin hayattan aldığınız tüm zevki sizden alıyorsa bu şeyin elinizden alınması, üstünde düşünülmeye ve tekrar masaya yatırılmaya değer bir şeydir. Çevrenizdeki herkesin sizi anlayışla karşılaması ve sizi onaylaması mümkün değildir. Aile de olsa bazen doğru karar verilemeyebilir. Eğer bu isteğiniz için tekrar konuşmak ve tartışmak mümkün değilse kendi özgürlüğünüze sahip olduğunuz zamana kadar elinizdeki ile ne yapacağınızı ve ondan nasıl faydalanacağınızı düşünmek ve öğrenmek size iyi gelecektir. En yakın zamanda bir uzman yardımı almanız ve sizi anlayacak kişilerle iletişim kurmanızı öneririm. Bu konuda terapi almak isterseniz https://www.psikologofisi.com/ dan psikolog arkadaşlarımla iletişime geçebilirsiniz. Benimle çalışmak isterseniz https://www.psikologofisi.com/psikolog/zeynep-deniz-gul adresinden randevu alabilirsiniz. Sağlıkla kalın!
28 Kasım 2021