Çok Büyük Boşluk İçindeyim
Hep mutsuzum, enerjim yok, düzenli görüştüğüm hiç arkadaşım yok. Hayatta her şey anlamını yitirmiş durumda. İçten içe acı çekiyorum. Bazen canlanıyorum. Güzel hedefler buluyorum kendime. Ama bir süre sonra yolunda gitmeyen bir şey moralimi bozuyor beni aşağıya çekiyor. Yarım kalıyor bütün heveslerim. Çok yalnızım. Hayatımda beni anlayacak, sevecek, sımsıkı tutup bırakmayacak bir adama eşe ihtiyacım var. Öyle birini hep bekliyorum ama gelmiyor. İnternetten birileri ekliyor, yazıyor bazen. Ciddi biri çıkar mı diye oraya umut bağlayacak kadar düştüm. Aileme mesafeliyim. Kendimi yakın bulmuyorum onlara. Kafa yapımız farklı ve kendilerine uymadığımda acımasızca eleştiriyorlar. Benim beni şefkatle koşulsuz sevecek, bağrına basacak dosta, arkadaşa, sevgiliye ihtiyacım var. Ama kimsem yok gibi hissediyorum. Bunalıyorum, yalnızlıktan boşluktan. Kızıma da çok vakit ayırıp verimli zaman geçiremiyorum. Kendi içimdeki boşluklar sızılar acılar izin vermiyor buna. Öğretmenim ama krediler taksitler derken bir psikoloğa bile gidemiyorum çok ihtiyacım olmasına rağmen.
27 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Anlattığınız kadarıyla bir süredir depresif belirtiler gösteriyorsunuz. İçe kapanıklık, genel mutsuzluk hali, motivasyon eksikliği gibi belirtiler depresyona işaret ediyor olabilir. Bunun ne zamandır sürdüğünü fark ederek başlayabilirsiniz kendinizi anlamaya. Ne zamandır ve hangi olayla birlikte bu hali yaşıyorsunuz? Hangi durum/olay/düşünceler ile depresif haliniz daha çok tetikleniyor? Hangi durumlar mutlu halinizi tetikliyor ve motivasyonunuz artıyor? Romantik ilişkiler, sevgi, ilgi, değer, önem gibi ihtiyaçlarımızı karşılamamızda yardımcı olurlar. Fakat şu anki iyi oluş beklentinizi ve umudunuzu romantik ilişkiye bağlamanız sağlıksız olabilir. Çünkü bu partnerinize karşı da fazlaca beklentiye girmenize neden olabilir. İlişkinin bitmesi durumu ise hayal kırıklığına uğramanıza ve eski ruh halinize dönmenize neden olabilir. Dolayısıyla şunu keşfetmek daha kalıcı olacaktır; ben ilişkiden ne bekliyorum, hangi ihtiyaçlarımı karşılamasını bekliyorum? İkinci aşama ise; bu ihtiyaçlarımı hayattan başka hangi şekillerde karşılayabilirim? Bu sorulara verdiğiniz cevaplarla iyi oluş hali sağlayabilir, kalıcı çözümler getirebilirsiniz.
27 Ağustos 2021