Çok mu mükemmeliyetçiyim?
Merhabalar. Her ne iş yaparsam yapıyım, o işi ben iyi yapamıyorum gibi geliyor bana. Yaptığım işlerle insanlardan takdir görsem dahi hep olumsuz düşünüyorum. Bazı işleri Türkiyede ilk kez yapmama ve çıkarmama rağmen tutmayacak, buda olmadı korkusu ile olacak işlerimden de vazgeçiyorum.. Bir işi profesyonel anlamda yapsam dahi yapamıyorum düşüncesi beni yaptığım bütün işlerden soğutuyor. Sizce ne yapmalıyım? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. İyi günler.
1 Kasım 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, sanırım kendiniz için belirlediğiniz yüksek standartlarınız var. Beklediğiniz kadar iyi olmayacak endişesi ile başladığınız işleri tamamlayamadığınızdan bahsetmişsiniz. Mükemmellik beklentileri erken çocukluk yaşantılarından kaynaklanabilmektedir. Bu dönemlerde mükemmel olmamızı bekleyen ya da bizi sürekli yetersizlikle eleştiren, koşulsuz olarak sevgi göstermeyen ebeveyn, kardeş, öğretmen, bakıcı gibi hayatımızda önemli yer edinmiş kişilerden kaynaklanabilir. Böyle bir tutumla karşılaştığımızda ise mükemmel olduğumuzda sevileceğimize ve kabul göreceğimize inanabiliriz. Ayrıca mükemmellik beklentileri geleceğe yönelik kaygılardan da kaynaklanabilir. Bu durumun birçok nedeni olabilir, daha detaylı bir değerlendirme yapabilmemiz için benimle bir görüşme alabilirsiniz. Görüşmek dileğimle, kendinize iyi bakın.
16 Kasım 2020
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar, bir durumla ilgili değerlendirmemizin olumsuz ya da kötümser olmasını irrasyonel düşüncelerden biri ya da bir kaçı belirlemektedir. Bunlara düşünce kalıpları da diyebiliriz. Kendinizi ve yaptığınız işleri değersizleştirme eğiliminde olduğunuz anlaşılıyor. Bu düşüncenin yerine daha işlevsel olan akılcı düşünce kalıplarını yerleştirmelisiniz. Sevgiler.
16 Kasım 2020