• Soru Sor

Depresyon ve intihar düşünceleri

Abimin eşine anksiyete teşhisi konulmustu. Depresyonda idi. Ailesinde sagliksal sorunlar vardi . Su an hastanede ve birden fazla kez kendisini öldürmeye çalışmış. 2 çocuğu olan insan neden böyle bir şey yapar ki? İlaçlarin yan etkileri olabilir mi?

23 Haziran 2021
Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı

Merhaba, öncelikle geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Depresyon, kişiyi günlük hayatın akışından alıkoyan, hayatla ve kendi ile ilgili olumsuz düşüncelere sevk eden, her hangi bir konuda kendisini suçlamasına neden olan, mantığın değil de kötümser düşüncelerin ön plana çıktığı bir duygu durum bozukluğudur. Terapi yoluyla tedavi edileceği gibi ağır vakalarda hekimler gerekli görürse ilaç tedavisinin yanında hastane ortamında akut tedaviyi de uygun görebilirler. Anladığım kadarıyla ağabeyinizin eşi de depresyonu ağır geçiriyor ve söylediğinize istinaden depresyona eşlik eden kaygı bozukluğu olduğunu anlıyorum. İkisi de bünyede ciddi gerginlik yaratan bozukluklar. Dolayısıyla bireyin, rasyonel, mantıklı, gerçeğe uygun düşünmesini ve hareket etmesini özellikle de hastalığın sıçrama yaptığı dönemde bekleyemeyiz. Bu nedenle de hayata olumsuz bakan, geleceğe dair ümidi kalmayan bir bireyden intihar düşünceleri duymak ve eylemleri görmek ne yazık ki mümkündür. Sağlıklı günler dilerim.

25 Temmuz 2021
Kullanıcı Yorumları