Dışarı çıkmak beni aşırı geriyor
Merhaba , 33 yaşındayım yaklaşık 10 yıldır panik bozukluk teşhisiyle tedavi görüyorum , birkaç kez terapi de aldım fakat çok verimli olmadı ve bu pandemi döneminde iyice kötüleşmeye başladım. Araç içerisinde çok geriliyorum son zamanlarda markete giderken bile olmaya başladı. Dışarıya adım atmaya korkar oldum , ilaç tedavisinin beni iyileştiremediğini çok net görüyorum , nasıl bir izlemeliyim ne yapmalıyım hayatım hep böyle mi geçecek ?? Bu durumu atlatacağıma dair artık umutlarım tükenmeye başladı , sokağa adım atamayacak hale gelmekten çok korkuyorum.
13 Mayıs 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, panik bozukluğu tedavisinde terapi ve ilaç bir arada kullanılmalıdır. Her ikisi de ayrı ayrı kullanılırsa tedavisi süreci uzayabilir. Panik bozukluk alanında uzmanlaşmış bir psikiyatristle ilaç sürecine başlamanızı ve bununla beraber terapi sürecine başlamanızı öneririm.
15 Mayıs 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, yaşadığımız dönemden dolayı kolayı kaygılarınız artmış ve bu kaygılarınızda panik bozukluğunuzu tetiklemiş olabilir. Aşırı stresli ve gergin olduğumuz zamanlar vücudumuz buna tepki gösterir, sizin vücudunuz tepki gösterme biçiminin bu şekilde olduğunu düşünebilirsiniz. O yüzden stresli ve gergin olmanız bu durumu tetikleyen başlıca konulardır. Daha önce geçirmiş olduğunuz panik ataklarınızdaki yaşadığınız olumsuz tecrübelerden dolayı da tekrar geçirme korkusuyla vücudunuz strese sokuyor olabilir bununla beraber tekrar geçiriyor hissine kapılabilir ve geçirebilirsiniz. Öncelikle, bilmeniz gereken şudur, korkularımız bizi o an ki olan durumdan korumaz, aksine onu daha çok düşünmemize yol açar. Bu yüzden bununla ilgili korkularınızı yenmeniz gerekmektedir. Bu konuyla ilgili uzmanlarımızdan yardım almanızı tavsiye ederim, onlar size en doğru tedavi planını oluşturacaklardır.
13 Mayıs 2021