Dostluk
Dostlarıma karşı çok ilgiliyim,ama arkadaşlar öyle değil benim için,mesela bi olay yaşadım ben dostumu aradım saat akşam 10 sulariydi ve 2-3 kez aradım açmadı ve çok sinirim bozuldu buna çünkü ona ihtiyacım vardı ve oda cevap vermedi ve ertesi günde oldu illaki cevapsız çağrıyı görmüştür,o gün hiç ne aradi ne sordu ne oldu diye bende onunla küsme derecesine geldim ben konuşmuyorum şuan onunla ben zor zamanımda ulaşamadığım insan nasıl dostum olabilir. Ne yapmam gerekiyor
27 Nisan 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Şebnem Akı Karaoğlu
Dostluk konusunda yaptığınız sorgulama sizin beklentilerinizle şekilleniyor. Dostluktan beklentiniz zor zamanlarda destek olabilmek. Aslında dostluktan doğal olarak beklenecek şey budur. Ancak küsmeden önce onun gerçekten o anda ne durumda olduğunu bilmek çok önemli. Telefonu neden açmadı, size neden dönüş yapmadı bunu öğrendikten ve genel tutumunuzu karşı tarafa bildirdikten sonra tavır koyabilirsiniz.
29 Nisan 2020
Psikologofisi Uzmanı
Kötü hissettiğinizi ve tüm bu yaşanılanların ne anlama geldiğini anlamaya çalıştığınızı görebiliyorum. Sadece arkadaşlık ilişkinizle ilgili değil, genel ruh halinizle ilgili inişli çıkışlı bir dönem yaşadığınızı tahmin ediyorum. Bu tür zamanlarda sosyal destek gerçekten hepimiz için çok önemlidir ve arkadaşlarımızdan destek görme isteğiniz gayet anlaşılabilir. Ancak kimi zaman etrafımızda yaşanan tüm olaylara dair kontrolü sağlayamıyoruz. Arkadaşınızın nasıl bir ruh haline sahip olduğunu, sizi ne kadar yakın hissederse hissetsin gündemi yoğun bir konuşmaya hazır olup olmadığını, kendi kişisel hayatında ne tür zorluklarla mücadele ettiğini kestirmek çok güç. Evet sosyal destek hepimiz için çok önemli, ancak uzayan ve kronikleşen problemlerimizle ilgili sürekli olarak dostlarımızdan destek görmek istediğimizde, bir noktadan sonra istemeden ilişkinin tek yönlüleşmesine neden olabilir ve karşı tarafın ihtiyaçlarını fark etmekte zorlanabiliriz. Bazı durumlarda arkadaşlarımızın bize verecek tavsiyesi kalmayabilir ve artık nasıl yardımcı olabilecekleri konusunda soru işaretleri de yaşayabilirler. Bu nedenle çokça denediğiniz ancak altından kalkamadığınız meselelerle ilgili profesyonel bir destek almak, hem diğer dostluk ilişkilerinizi güçlendirir (çünkü güzel anları daha çok paylaşmaya başlarsınız), hem de şahsi sorununuzla ilgili ilerleme kaydetmenize yardımcı olur.
29 Nisan 2020