Erkek arkadaşımla ayrıldık ne yapmalıyım?
Uzun süredir çok güzel giden bi ilişkimiz vardı beni çok seviyor ve değer veriyordu. Ben biraz sinirli ve ani çıkışları olan birisiyim. Tartıştık, ağır konuştuk ve ondan ayrıldım. Bir kaç gün sonra çok pişman oldum geri yazdım fakat o artık istemediğini söyledi. Yakın olmadığımız için gidip yüz yüze konuşamıyorum. Elimden bişey gelmiyor. Çok seven bi insan hemen vazgeçebilir mi aklım almıyor. Çok kötü bir durumdayım. Toparlayamıyorum, kafamı dağıtamıyorum sürekli onu düşünüyorum ve ağlıyorum. Onu çok seviyorum ve dönmesini istiyorum. Sizce ne yapmalıyım?
16 Mayıs 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
İlişkiler her zaman iki tarafın da karşılıklı gayreti ve aldığı sorumluluklarla ilerler. Bütün ilişkilerde her iki taraf da bazen hatalar yapar, sorumluluklarını aksatır, öfkenin kontrolden çıktığı anlarda üzebilecek söylemlerde bulunabilir. Tüm bunlar olmasa daha iyi olurdu diyebileceğimiz şeyler olsa da, insan olmanın ortaya çıkardığı sonuçlar. İnsan hata yapar, karşısındaki insanı istemese dahi üzebilir, bazen sorumluluklarını aksatabilir. Tüm bunlar birey olarak geliştirebileceğimiz yönlerimiz ancak asla kendimizi suçlamamız gereken yönlerimiz değil. İlişkiler biterken de partnerler birçok kez kendini suçlama eğiliminde olabiliyor. İşin doğrusu, biten bir ilişki varsa bu çoğu zaman karşılıklı hatalardan, düşük toleranstan ya da ilişkiye bakış açılarının farklılığından kaynaklanabiliyor. Bu nedenle tek bir kişinin sorumluluk alarak biten ilişkiden ötürü kendini suçlaması pek gerçekçi bir durum değil. Karşı tarafın size dönmesine gelecek olursak, bu her zaman mümkün değil. Yapabileceğiniz, deneyebileceğiniz şeyler tabi ki mevcut. İlişki dinamiklerini bilmiyorum ve farazi konuşuyorum. Ancak her ne olursa olsun ilişki dediğimiz şey iki kişilik. Her zaman istediğimiz şekilde, kontrol alanımız içerisinde olamıyor. Ayrıntılı bir değerlendirme yapılması ve daha gerçekçi bir yardım alabilmeniz için bir psikologla görüşmenizi öneririm.
18 Mayıs 2020