• Soru Sor
• Erkek kardeşimin cinsel yönelimi farklı
Erkek kardeşimin cinsel yönelimi farklı
Erkek kardeşim 17 yaşında ve birkaç yıl önce biz bunu öğrendik. İki arkadaşı var onlardan ayrılmıyor sürekli bir aradalar. Onlara bir şey dediğimiz zaman bize bağırıyor. Nasıl bir yol izleyeceğimizi bilmiyoruz. Tedavi edilebilir mi yardımcı olur musunuz?
2 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle merhabalar. Ergenlik döneminde genelde gençler hormonların da etkisiyle her zamankinden öfkeli olurlar. Bu öfke durumlarına kimlik arayışları da etki eder. Ben kimim, nasıl biri olmalıyım, nasıl bir karakterim var, ilerde nasıl bir geleceğim olacak gibi sorulara cevap aradıkları son derece belirsiz bir dönemdedirler. Ayrıca bu dönemde ilk kez aile yerine koydukları, ailelerinden daha yakın oldukları arkadaşlar edinirler; çünkü aile ile fikir ve kuşak farkı ilk kez belirgin şekilde gözlerine çarpar. Anlaşıldıklarını hissettikleri, ortak zevk ve düşüncelere sahip kimselerle yakın olma eğilimindedirler. Bu durumda ona karşı tepkisel değil, anlamaya çalıştığınızı belli eder şekilde yaklaşmalısınız. Örneğin; dışarıdan geldiğinde neredeydin gibi bir soru yerine günün nasıl geçti? gibi bir soru daha ılımlı algılanır onun tarafından. Cinsel yönelimi bu dönemde kesin olarak belli olabilir, olmayabilir; kimlik karmaşası yaşıyor olabilir. Bunun için bir çocuk- ergen psikoloğu ile onu götürmeden önce görüşmenizi öneririm. Kardeşiniz terapiye karşı çıkabilir, psikoloğunuz size onu terapi fikrine alıştırmak ile ilgili tavsiye verecektir.
4 Ağustos 2021