• Soru Sor
• Eşimden şiddet görüyorum, ne yapmalıyım?
Eşimden şiddet görüyorum, ne yapmalıyım?
10 yıldır evliyiz , iki kız çocuğum var, ben bu evlilikdə cok yıprandım nə yapacağımı bilmiyorum. Eşim bana zamanında defalarca ihanet etdi , ben onu affetdim ama asla unutamıyorum ihanetini. Biz kavqa edərkən bən səsimi yuksəltdiyimdə beni şiddetle susduruyor, o kadar caresizim ki nə yapacağımı bilmiyorum. Kalbim , ruhum acıyor. Bir kere boşanmaq istedim faqat yene barişdiq. Hər gun şiddet uyqulamıyor ,qavqa etdiyimizdə normal kari koca qibi etmiyoruz, benim sinirlerim tamamen bozulmuş, eşim bana sən kadinsin bunu yapmalisin, benimle boyle konuşmalisin, onu etmelisin, bunu etmelisin diyor. Ben bunu kabullenemiyorum, benim de soz haqqim var. Ne yapmaliyim bilmiyorum gercekten ve şu an ben onunla konuşmuyorum, istiyorum ki anlasin ki qadina şiddet uyqulanmaz kimseye uyqulanmamalı mallesev bunu anlamıyor, peşmanım diyor ama yene yapiyor.
25 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Aile içi şiddet maalesef yıkıcı etkileri olan bir durum. Şiddete uğrayan taraf güvensizlik hisseder ve şiddet, mağdur üzerinde sürekli kaygıya neden olur. Geçmişte ihanetin yaşanması eşinizle bu anlamda yüz göz olmanıza neden olmuş olabilir. Özellikle evlilik birliğinde aşılmaması gereken sınırlar vardır ve ihanet sizin kişisel sınırlarınızın, kırmızı çizgilerinizin aşılmasına neden olmuş. Yazdığınız kadarıyla eşiniz kadın-erkek rolleri konusunda oldukça cinsiyetçi. Dolayısıyla kendinde hak gördüğü ve sizin katlanmak zorunda olduğunuz olumsuzlukların bir nedeni de bu düşünce yapısı olabilir. İhanet ya da şiddet gibi olaylar ilişkilerde saygı sınırlarının aşılmasına neden olurken sevgi bağına da zarar verir. Burada, hakkınızı yasal yollarla arama ya da sorunlarınızı halletme yoluna gidebilirsiniz. Eşinizle sakin olduğu ve sizi anlayabileceğini düşündüğünüz bir zamanda şiddetten ne kadar rahatsız olduğunuzu, zarar gördüğünüzü, çocuklarınızın da bu durumdan etkilendiğini vurgulayarak ifade edebilirsiniz. Bu durumda psikolojik destek alması uygun olacaktır.
25 Ağustos 2021