evlatlık
merhaba geçen ay babam vefat etti bende veraset işlerinle uğraşırken nüfus müdürü tarafından evlatlık olduğumu öğrendim.Annem yanımdaydı bunu ona sorduğumda sana söylemicektik öğrenmicektin hiç dedi.Annen seni çöpe atıcaktı biz aldık dedi.Ben 19 yaşındayım ve gerçek ailemi merak etmiyor değilim bana benziyolarmı kardeşim var mı aklımda bissürü soru var nereli olduğumu gerçek yaşımı da bilmiyorum..Şuan karantinadayız ve elimden bişey gelmiyor susup içine atmaktan başka. Üvey anneme de soramıyorum kendisi 62 yaşında üzüntüden bişey olmasından korkuyorum. Nasıl yaklaşmalıyım olaya ve nasıl düşünmeliyim bilmiyorum düşünmediğim bi an bile olmuyo tüm taşları kafamda yerine oturtuyorum yavaş yavaş akrabalarımın bana davranışları da dahil dışlanmış hissediyorum kendimi.. yardımcı olursanız çok sevinirim.
24 Nisan 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, kuşkusuz karşı karşıya kaldığınız durum sizin için oldukça sarsıcı olmuştur. Bu durum tüm yaşamınızı ve değerlerinizi doğal olarak sorgulamanızı sağlamıştır. Öncelikle karşı karşıya kaldığınız bu gerçeği kabullenmek çok önemlidir. Gerçek anlamda kabullenmeyi gerçekleştirdikten sonra daha sağlıklı bir arayışı gerçekleştirebilirsiniz. Randevu alarak benimle iletişime geçecek olursanız bu konuda sağlıklı bir biçimde ilerlemenizi sağlayabilirim. Öncelikle duruma objektif olarak bakmanızı ve kendinizi değersizleştirmeden geçmiş yıllarınızı değerlendirmenizi ve bu değerlendirmeyi yaparken ön yargılardan olabildiğince uzak kalmanızı öneririm. Eminim sizi büyüten aile tüm sevgi ve şefkatleriyle büyüttüler ve size söylemek istememelerinin nedeni de her ne kadar doğru görünmese de aslında size duydukları sevgiden ve sizi korumaya çalışmalarından kaynaklıdır. Görüşmek dileğiyle...
8 Mayıs 2020
Şebnem Akı Karaoğlu
8 Mayıs 2020
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle bu şekilde gerçeklerle yüzleşmeniz sizin için büyük bir üzüntü ve hayal kırıklığına uğratması çok normal. Bugüne kadar inandığımız, şüphe etmediğimiz bir gerçekle karşılaşmak aslında bir yandan bir sürece götürüyor sizi. Önce bu üzüntüyü yaşamak, kabullenmek gerekiyor elbette. Fakat bunu size hissettirmeyen sevgiyle büyümüş bir bireyseniz, şu an kendinizi dışlanmış hissetmemelisiniz. Onlar sizi bu gerçekle sevmiş, benimsemiş. Sizin açınızdan bu dönemde, üstüne eklenen karantina sürecinde destek almak için bizlere ulaşabilirsiniz.
28 Nisan 2020