Güzel ve basit bir heyecanı kaygıya dönüştürdüm
Yurtdışına taşınmam kesinleştiği andan itibaren sabahları kalp çarpıntısı ile uyanmaya başladım. Zaman yaklaştıkça bu çarpıntılarım gün boyu kendini hissettiriyor. Fiziksel muayenelerim (ekg, hormon, kan değerleri) normal seviyelerde. Kendimi andan kopuk hissediyorum özellikle gündüz saatlerinde, mutsuzluk, huzursuzluk ve zevk alamama durumu hakim. Taşınmama 2 hafta gibi bir süre kaldı bu kaygılarım daha da artacak diye korkuyorum.
28 Temmuz 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar, bahsettiğiniz gibi "güzel" olsun veya zorunluluktan / kötü şartlardan olsun; taşınma psikolojik etkinin oldukça büyük önem arz ettiği bir eylemdir. Nüfusun büyük çoğunluğu da bunu yaşar. Sizin durumunuzda şartlar ne kadar iyi olsa da uzaklık payının da artmasıyla başlangıçta bu şekilde hissediyor ve düşünüyor olmanız oldukça normal. Geri de bir boşluk bırakmak, tanıdık yüzler, bireysel tarihimize tanıklık eden nesnelerden ayrılmak, bilinmeyen bir yere yönelmek, bizi karamsarlıkla heyecan arasında sürükleyen imtihanlardır. Ancak, harekete geçme kararında harika bir potansiyel saklıdır; yaşam manifestosu, başka bir yere gitme arzusunun tezahürüdür. Sürecin normalliğini kabul ederek bakışınızı ve düşüncelerinizi başka taraflara çekebilirsiniz, eşyaların hazırlanması, evrak işlerinin tamamlanması gibi, ama en önemlisi mental ve fiziksel olarak zaten yorucu olan bu süreçte dinlenmeye çalışabilirsiniz örneğin esneme, yoga, nefes egzersizleri, yaratıcı görselleştirme, duygularınızı yazma, gülme, güvenme gibi stresi azaltan tekniklere başvurabilir ve her zaman profesyonellerden ufak da olsa destek isteyebilirsiniz !
28 Temmuz 2021
Psikologofisi Uzmanı
28 Temmuz 2021