Her şeyden soğuyorum ne yapmalıyım
Googleden araştırdığım şeye göre bende depersonalizasyon var arada böyle ellerime falan bakıyorum sanki benim elim değil elimi oynatıyorum açıyorum kapatıyorum böyle sanki ben kapatmıyorum gibi hissediyorum sanki ruhum çıkmış, başkasının bedenindeymişim gibi farklı hissediyorum. Aynaya bakıyorum kendimle yabancılaşıyorum sanki ben değilim gibi yemek yiyemiyorum sevdiğim bir yemek bile olsa 2 kaşık aldıktan sonra midemde farklı bir his oluyor soğuyorum birini seviyorum hemen ortada bir şey yokken soğuyorum her şeyden soğuyorum her şeyi yarım bırakıyorum bütün heveslerimi yemekleri bile hep yarım bırakıyorum. Arkadaşlarımla bile bir süre sonra soğuyorum hayatımdan çıkarasım geliyor durduk yere, ailemde de aynı şeyi yaşıyorum kardeşim bir anda yabancı gözüküyor gözüme farklı görüyorum bir anda sonra düzeliyor hep böyle olmuyor arada oluyor, bu durumdan çok fazla sıkılmaya başladım ne yapmalıyım ben yardımcı olursanız sevinirim.
25 Temmuz 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
WEB ortamı gündelik yaşantımızı kolaylaştırırken bir yandan da bizleri inanılmaz bir bilgi kirliliğine sürükleyebilir. Depersonalizasyon, kişinin kendi vücudundan veya kendi zihinsel süreçlerinden sürekli veya tekrarlayan bir kopma hissi, kendi yaşamının bir dış gözlemcisi gibi hissetmesi ve / veya kişinin çevresinden kopma hissi ile karakterize olmuştur, bu doğru; fakat her psikolojik hastalıkta olduğu gibi kişiye bireysel anamnez (tanı – teşhis protokolü) yapılmadan genelleme yoluyla herhangi bir şey söylemek etik & deontolojik olarak doğru olmaz, bu sebeple yaşadığınız problemlerle ilgili bir uzmanla daha detaylı bir görüşme yapmanızı ve nasıl baş edebileceğinize ilişkin bir yol haritası belirlemenizi baştan tavsiye ederim. Bu kanal yoluyla bir yardım sağlamaya çalışırsak, temelde bilinmesi gereken en önemli ögeler : depersonalizasyonun genellikle yoğun stres, özellikle de çocukluktaki duygusal istismar veya ihmallerden veya diğer “önemli” streslerden (örneğin fiziksel istismara maruz kalmak veya tanık olmak, ev içi şiddet, beklenmedik/ani ölüm) tetiklendiğidir. Bu sebeple özellikle böyle bir durumda kalmış iseniz kesinlikle bir uzmana danışmalısınız. Süreç içerisinde diğer olası nedenleri ekarte etmek için tarafınıza uygulanacak testlerden sonra semptomlara dayalı olarak teşhis konulabilir ve psikoterapi, özellikle de bilişsel davranışçı terapi ile çözüme doğru gerekli ve emin adımlar atılır. Öte yandan halk arasında depersonalizasyon ile ilgili geçici izlenimlere de sıkça rastlanabilir. Nüfusun neredeyse yarısı bir noktada kendilerinden veya çevrelerinden zaman zaman kopmuş hissedebilirler. Bu gibi duygu-durum değişimleri de genellikle tehdit altında hissettiğimizde, bazı ilaçların veya uyuşturucu madde kullanımında, yoğun yorgunluk anlarında ortaya çıkabilir. Yine de her zaman emin olmakta, hayat kalitemizi artırmakta ve destek almakta fayda vardır. Sevgiyle kalın...
25 Temmuz 2021