İnsanlara fazla değer vermek
Merhaba. Ben yakınlarıma sevdiklerime fazla değer veririm. Paramı, malımı, mülkumu her şeyimi paylaşırım değer verdiğim insanlardan başka... çook kıskanıyorum, paylaşamıyorum :(( aşırı değer veririm ve normal olarak aynı karşılığı alamam ve bu beni kötü düşündürür, depresyona sokar.. insanlar beni sevmesi için napmalıyım? Sevmiyorlar demiyorum..sadece ben fazla ilgi verdiğim içun öğle karşılık istiyorum☹🤧
10 Temmuz 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle merhabalar. Her şeyden önce, fazla değer verdiğinizin farkında olmanız çok güzel. Her konuda olduğu gibi iletişim ve sosyal ilişkilerde de aşırılıklar iyi sonuçlar getirmeyebilir. Diğerleriyle iletişirken, paylaşımlar yaparken, ilgi ve sevgimizi gösterirken dengeyi korumak durumundayız; ancak bu şekilde sağlıklı bir iletişimden bahsedebiliriz. Eğer çevrenizde değer verdiğiniz ve fazlaca ilgi gösterdiğiniz insanların çoğuyla soruda bahsettiğiniz sorunu yaşıyorsanız belki kendi davranışlarınızı, onlara yönelik tutumlarınızı, düşüncelerinizi gözden geçirebilirsiniz. Çünkü çevremizdeki insanları değiştirmek bir çözüm değildir aslında. Bu noktada, size gösterilen kadar ilgi ve özen göstermeye çalışırsanız diğerlerine karşı da beklentiniz düşeceği için iletişimleriniz sizi hayal kırıklığına uğratmaz. Üzerinde çalışılması gereken diğer bir durum da sevdiklerinize neden fazla ilgi gösteriyorsunuz? Fazla ilgi göstermek bilinçdışınızda ne anlam ifade ediyor, bunun üzerinde durulabilir.. Sağlıklı günler dilerim..
30 Temmuz 2021