İstemediğim düşüncelerimi durduramıyorum.
Merhaba. 24 yaşındayım ve dizi ve filmlere bağımlıyım diyebilirim. Daha doğrusu izleyebildiğim herşeye. İzlediğim bir filme yada diziye aşırı bağlanıyorum. Bu bir ünlüde olabilir. Ve o dizinin veya kişinin daha çok popülerleştiğini gördüğüm zaman aşırı derecede bir kıskançlık hissediyorum. Sevdiğim şeyin popüler olmasını istemiyorum sanki resmen. Sırf bu yüzden keyif aldığım şeyleri bırakmak zorunda kalıyorum. Ve hiç keşfedilmemiş şeyleri keşfetme arayışıniçinde buluyotum kendimi. Hep popüler olmayana yönekmej istiyoum. Ama bu durum benim modumu çok düşürüyor ve yaptığım her şeyi keyif almadan yapıyorum. Sanırım paylaşamama hissi bu ama ben bu histen kurtulmak istiyorum . Lütfen yardım edin.
22 Nisan 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Şebnem Akı Karaoğlu
Elbette yardımcı oluruz, randevu almanız yeterli.
26 Nisan 2020
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle sizi zorlayan bir durum hakkında farkındalık geliştirmeniz ve bunla ilgili çözüm yoluna girmiş olmanız çok önemli bir aşama, bunun için sizi tebrik ederim. Yaşadığımız her olay bizim kendi hikayemizden, geçmişimizden bazı etkiler taşır. Ve herhangi bir durumu, onun kişiler üzerinde yarattığı düşünceler ve duygulardan bağımsız ele almak mümkün değildir. Bahsettiğiniz bu durumda da sizi etkileyen bazı hisleri ve düşünceleri görebiliyoruz fakat bunların kaynağının ne olduğu, neden bunları yaşadığınız, hatta belki başka hangi açılardan sizi etkilediği ve son olarak, nasıl değiştirebileceğiniz sizin kişisel öykünüzde gizli. Bunları anlamanın ve çözümlemenin en ideal yolu bir uzmandan profesyonel destek almaktan geçer. Umarım kısa yanıtım yardımcı olmuştur, Derinlemesine değerlendirmeler yapabileceğimiz şekilde daha fazla destek almak isterseniz Psikologofisi.com üzerinden benden randevu alabilirsiniz. İyi günler dilerim. Uzm. Psk. Âmine Güzel
25 Nisan 2020
Eren Artun Ergül
Merhabalar ben psk Artun Ergül. Yakın temasınızın olmadığı kişilerle bağ kurmanız aklıma öncelik olarak hayatınızda yakınınızda olan kişilerle ilişkilerinizin nasıl olduğu sorusunu getirdi. Bireysel yaşantınızda yeterli ve sağlıklı bap kurduğunuz kişiler yoksa ya da uzak veya eksikse bu durum sizi dizi ve filmlerdeki kişilerle bap kurmaya itmiş olabilir. Bir diğer konu ise iletişim kuramadığımız kişilere kendimiz anlamlar yüklüyor ve belirli bir doyum sağlayabiliyoruz. Bu noktada yaşanan bir sorunu da kendi zihnimizde çözüyor ve birebir uğraşmak zorunda kalmıyoruz bu da gerçek hayattaki sorunlardan uzaklaşmamız için bir yol olabiliyor. Hayatınızın çok içine dahil ettiğiniz dizi ve film karakterleri ile güçlü bir bağ kurduğunuz için başkaları da bu bağı kursun istemiyor olmanız oldukça anlaşılır bir kıskançlık getiriyor. Size tavsiyem öncelikle kendi hayatınızda aile arkadaş romantik ilişkiler ve sosyal çevreniz ile ilgili bir kâğıda neler yolunda gidiyor neler yolunda gitmiyor diye notlar almanızı ve çözüm bekleyen sorunları sıralamanızı öneririm. İlk ve en küçük hangi adımı atabileceğinizi düşünüp bu adımı atmanızı isterim. Detaylı bir analiz ve başa çıkma yolları ile ilgili görüşme yapmak isterseniz de bizimle iletişime geçebilirsiniz. İyi günler dilerim
24 Nisan 2020