Kendim olmak ve sınırlarımı koymak istiyorum
Ailevi baskılar nedeniyle, dışarıya karşı içimde olduğum gibi olamadım. Bir müddet sonra ben bile kendimi tanıyamaz oldum, kendimi unuttum ve kendime yabancılaştım. Sınırlarım da ihlal edildi, ben karşı çıkmaya çalışsam da fiziksel şiddetle korkutma ve Psikolojik şiddet uygulama gibi nedenlerle bastırıldım. Kişiliğimi kaybettim ve o kadar istediklerimden uzak yaşadım ve onları ulaşılamaz gördüm ki beni serbest bıraksalar, istediğini yap deseler yine biri bana ne yapacağımı söylesin diye milletin ağzına bakıyorum. Artık tükendim ve hayat enerjim, isteğim, ümidim kalmadı diyebilirim. Ne tavsiye edersiniz?
15 Ekim 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, sanırım çevrenizin baskıları nedeniyle kendi isteklerinizi uygulama fırsatı bulamamış ve kendinizle olan temasınızı kaybetmişsiniz. Anladığım kadarıyla bu nedenle de kendinize yabancılaştığınızı hissediyorsunuz. Sanırım belirttiğiniz bu yorgunluk, umutsuzluk, istek kaybı gibi durumlar hem size karşı uygulanan baskılar nedeniyle hem de kendi isteklerinizin önemsenmemesi nedeniyle ortaya çıkıyor. Bu durumda da kendinizle olan temasınızı geliştirmek, istek ve değerlerinizi yeniden belirleyerek harekete geçmek gerekiyor. Bana ulaşmanız halinde bu süreçte size faydalı olmak isterim. Görüşmek dileğimle, kendinize iyi bakın.
18 Ekim 2020
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar ben Uzm. Klinik Psk. Gizem Turgut. Ailenizin baskısından dolayı ve maruz kaldığınız fiziksel ve psikolojik şiddetten dolayı kendi isteklerinizden vazgeçmek zorunda kalmışsınız bu yüzden de kendinize yabancılaşma yaşıyorsunuz. Yani gerçekte olan siz ile hayalini kurduğunuz siz arasında bir uçurum oluşmuş. Psikoterapi esnasında maalesef ailenizin ya da çevrenizin size olan baskısını değiştiremeyiz ancak sizin o baskıyla kendinize yabancılaşmadan baş etme becerileri edinmenizi sağlayabiliriz. Dilerseniz sistem üzerinden benden randevu alabilirsiniz.
18 Ekim 2020