Kimseyle anlaşamıyoruz, ne yapmalıyım?
Yalnızlıktan şikayetçiyim ama bir arada olduğum insanlarla da iyi ilişkilerim yok. En ufak bir tartışma çabucak alevlenip kavgaya dönebiliyor. Kolay durulan bir kişiliğe sahip değilim ve öfke kontrolünde çok büyük sıkıntılar yaşıyorum. Son zamanlarda yaptığım hiçbir şeyden keyif almıyorum. Evden çıkmayı reddediyorum ve kimseyle konuşmak istemiyorum. Lütfen bana yardımcı olun.
3 Eylül 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Sağlıklı iletişim kurmak için geç değil, öncelikle buraya yazmanız bir adım; siz bişeylerin değişmesi için niyet ederseniz bunu başarmamız için sadece güven ve biraz çaba gerekiyor. Öfke kontrol konusunda ve doğru iletişim için bizi el görüşmenizi tavsiye ediyorum.
6 Eylül 2020
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba Öfke, yaşanılan doğal duygulardan biri olsa da bu duygu ilişkilerimizi etkilemeye başladıysa bir problem haline gelmiştir. Belki iletişim ve öfkeyi daha alternatif yollarla iletme konusunda yardım almanız gerekiyor olabilir. Öfkelendiğiniz konuların ne olduğu, bu sürede kendinize ne söylediğiniz önemli. Öfkeli olduğunuz anlarda ortamdan uzaklaşmanızı ve daha sonrasında bu konu hakkında konuşmanızı öneririm. Duygular yoğunken yapılan konuşmalar çok sağlıklı olmayabiliyor. Nefes egzersizleri ve size ne iyi geliyorsa öfkeliyken bir süre onları yapmak da kısa sürede işe yarar ama en temel çözüm sizi bu kadar öfkelendirenin ne olduğunu, öfkeliyken aklınızdan hangi düşüncelerin geçtiğini bulmaktır. Son zamanlarda olduğunu söylediğiniz isteksizlik durumu bir depresyon habercisi olabilir. Depresyon başlamadan onu yenmek adına bazen istemeseniz de bir yerlere gitmeyi ve aktif olmayı kendinize zaman zaman belirleyin, çok zor geliyorsa küçük küçük aktivitelerden başlayarak büyütebilirsiniz. Sağlıklı günler :)
4 Eylül 2020