• Soru Sor
• Manipüle ediliyorum ve sınavda panik oluyorum ne yapmalıyım?
Manipüle ediliyorum ve sınavda panik oluyorum ne yapmalıyım?
Ben sınav öğrencisiyim sınavlarıma odaklanmam lazım ama kendimi halsiz ve isteksiz hissediyorum. Sebepsizce ağlamak geliyor içimden. Bunun bir sebebi çok hoşlandığım bir çocukla çok konuşuyorduk sonra bir anda eski sevgilisiyle çok konuşmaya başladı ve bur anda ilişkimizi kesti. Toparlanmışken yine birisi ile çok konuştuk ama normal şekilde hiçbir şey hissetmiyorum ama sürekli bana ilgi gösterdi iltifat etti baya baya yakındık sonra bir anda uzaklaştı bunu üç kere filan yaptı istemsizce bağımlı oldum ona sanırım buna "Ghosting" deniliyor. Kendimi sürekli kullanılmış hissediyorum. İğrenç bir duygu. Bu durumdan kurtulmak istiyorum ne yapmalıyım? Bir de sınavlarda eskiden yaşadığım sınav sonrası depresyon yüzünden şimdiki sınavımda da panik oluyorum ne yapmalıyım?
27 Kasım 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, ben Psikolog Ofisinden Psikolog Zeynep Deniz Gül. Manipüle edilmekten ve 'ghosting'den bahsetmişsiniz. Başkalarının size davranış biçimlerinden etkilenerek günlük hayatınızda halsiz ve isteksiz hissetmişsiniz. Yani insanların, özellikle romantik ilişkilerinizin üzerinizde etkisi büyük anladığım kadarıyla. Öncelikle kendinizi değerli hissettirecek aktivitelere yönelmenizi tavsiye ederim. Başka insanlar için değil de sadece kendiniz sevdiğiniz için yaptığınız şeyler varsa onlara yoğunlaşın. Bunun yanında neden ders çalıştığınızı tam olarak bilin. Motivasyonunuzun ne olduğunu bilmek size iyi gelecektir. Önceki sınavınızda depresyon yaşadığınızı ve bundan kaynaklı olarak şu anda da panik olduğunuzu söylediniz. Bu durum önceki yaşadığınız olumsuz durumla ilgili çalışılmadığını gösteriyor. Geçmişte yaşadığınız olayla ilgili endişelerinizi dindirebilirseniz ve o olayla ilgili soru işareti kalmayacak şekilde her şeyi açıkça masaya yatırırsanız şu anki sınavınıza daha odaklı ve motive bir şekilde hazırlanabileceğinizi düşünüyorum. Bu konuda terapi almak isterseniz https://www.psikologofisi.com/ dan psikolog arkadaşlarımla iletişime geçebilirsiniz. Benimle çalışmak isterseniz https://www.psikologofisi.com/psikolog/zeynep-deniz-gul adresinden randevu alabilirsiniz. Sağlıkla kalın!
28 Kasım 2021