HALKIMIZIN BAŞI SAĞ OLSUN
X
Deprem bölgesinde yaşayan ve içimizi parçalayan afetten etkilenenlere ücretsiz olarak psikolojik destek sağlıyoruz. Eğer siz ya da aileniz afetten etkilendiyseniz lütfen canlı destek üzerinden bizimle iletişime geçiniz.
İletişim: [email protected]
logo
psikologofisi.com destek
psikologofisi.com
Obsesif Kompulsif Bozukluğu hastalığı hakkında bilgi almak istiyorum
Obsesif Kompulsif bozukluğu hastalığı nasıl geçer tedavi yöntemleri nelerdir ?
Tarih : 15.08.2021 Yazar : Anonim Kullanıcı

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikolog
Psikologofisi.com Uzmanı
Merhabalar. Obsesif kompülsif bozukluk, düşüncelerin sürekli tekrarlandığı ve takıntılı hale geldiği durumların başlangıcıyla gelişir. Kişi bir durum ya da olaya ciddi düzeyde takıntılı düşünceler oluşturur ve sürekli bu düşüncelerin etrafında döner. Düşünceler bireyde çoğunlukla kaygıyı tetikler. Çünkü bu kaygılı düşünceler genelde olumsuz varsayımlara odaklanır. Örneğin; 'Ya masa yeterince temiz değilse ve mikrop kaparsam?' ya da 'Ya ocağın altını açık unuttuysam ve zehirlenirsem?' gibi olumsuz durumların gerçekleşme ihtimali bireyleri tedirgin eder. Dolayısıyla bunun sonucunda takıntılı düşüncelerin yarattığı stres ve tedirginliği azaltmak için bireylerin kompülsiyon geliştirdiğini görürüz; çok sık aralıklarla temizlik yapmak veya ocağın altını kontrol etmek gibi. Bir kişi sağlık ve güvenlik adına elbette tedbirler alabilir fakat bu durum kişinin günlük hayatında bozucu etkiler gösterirse, işlevselliğinde bozulmalara yol açar sosyal ve özel hayatını da etkiler düzeye gelirse burada OKB' den söz etmeye başlanabilir. Tedavisi genelde, medikal ve psikolojik desteğin eş zamanlı alınmasıyla gerçekleşir. Bireylerin bu konuda mutlaka profesyonel destek alması gerekir. Sağlıklı günler dilerim..