• Soru Sor
• Oğlum bana karşı neden tavırlı?
Oğlum bana karşı neden tavırlı?
Merhaba oğlum 5 yaşında babasıyla boşandık, 2 yılı geçti her hafta sonu babasıyla istediği zaman görüşüyor ancak babasına giderken normal olarak gidiyor, babasında 2 gün kalıp eve benim yanıma gelince ne bana sarılıyor ne başka bir şey yapıyor. Sanki hiç özlememiş gibi ve bana karşı öfkeli ve tavırlı oluyor. Çok üzülüyorum, bunun sebebi nedir, neden böyle oluyor ve nasıl davranmalıyım, yardımınızı rica ediyorum.
30 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Çocukların ebeveynlerine yönelik tutumları pek çok etkenden kaynaklanabilir. Öncelikle boşanma sürecinizin başlangıcından itibaren çocuğunuzun bu süreci nasıl geçirdiği oldukça önemlidir. Baba ile sizin ve onun özellikle de boşanma dönemindeki iletişiminiz önemlidir. Ebeveynler olarak boşanma kararının çocuğa sağlıklı şekilde açıklanıp açıklanmadığı da çocukları etkiler. Bir de burada erkek çocuk söz konusu olduğu için örnek alacağı, özdeşlik kuracağı kişi babasıdır. Dolayısıyla anne ve babasıyla geliştirdiği iletişim de bu iletişimin boyutu da farklıdır. Hafta sonu babasına gittiğinde geçirdiği güzel anlardan sonra eve gelmek onu üzüyor olabilir. Babasıyla geçirdiği güzel anlardan sonra sizin yanınıza gelmek zor geldiği için size dönmek zorunda gibi hissediyor ve bu nedenle sizi suçluyor ya da sadece üzüntü ve agresyonunu size yansıtıyor olabilir. Onunla minik minik de olsa iletişim kurmaya çalışın. Sorunu anlamak için de kendisinden sizinle düşüncelerini ve duygularını paylaşmasını isteyebilirsiniz. Tabii zorlamadan. Örneğin 'Annecim nasıl geçti babanla hafta sonunuz? Neler yaptınız?' gibi sorularla başlayabilirsiniz iletişim adımını atmaya. Cevap alamıyorsanız 'Hafta sonu canını sıkacak bir durum mu oldu, öfkeli görünüyorsun?' diye sorarak onu anlamaya çalıştığınızı belirtebilirsiniz. Belki bir gün babanın da dahil olduğu ailecek bir gün program yapabilirsiniz. Tabii, daha detaylı ve daha spesifik yaklaşımlar da geliştirilebilir. Bir çocuk psikoloğuyla görüşebilirsiniz. Gerekirse babanın da dahil olduğu seanslar düzenlenebilir.
30 Ağustos 2021