Piskolog ve piskaytrlardan korkuyorum.
Merhabalar. Nasıl yaptığımı anlayamadığım bir şekilde kendimi paradokslara sokabiliyorum. Psikolojik olarak çok zorlu bir hayat geçirdim. Hala çocukluk dönemindeki travmaların, şokların, şartlanmaların etkisi altındayım. Hepsini burada detaylı yazmam manasız. Ciddi bir yardım almam gerek ama en büyük sorunlarımdan birisi deli damgası yeme, delirme korkusu gibi kaygılar. Daha önceden psikiyatr geçmişim olmuştu. Psikiyatra ne zaman gitsem hep bekleme alanında aşırı bir kaygı , panik hali oluyordu. Tam içeri girecekken ciddi bir panik atak krizi geçiriyordum. Haliyle de pat pat ne konuştuğumu bilmeden anlatıp duruyordum. 1 ay önce cevrimiçi psikologdan yardım almaya karar verdim. Her şey yolunda iken seansa 10dk kala gene panik tuttu ve aynı sorun gene yaşandı. Psikolog içinde benim içinde aşırı yorucu bir durumdu. Genel kaygı şu ya içeriden baş edemeyeceğim bir rahatsızlık çıkarsa, ya şizofrensem özellikle ya kişilik bozukluğu varsa gibi.(Karışık anksiyete-depresyon tanısı konulmuştu. )Aradığım çoğu şeyin psikologlarda olduğunu biliyorum. Fakat onlarla sürekli panik halinde olmam ne istediğim şeyi anlatmama izin veriyor ne de sağlıklı bir iletişim kurmama. Temelde mesela bu kaygının bile hangi sebeplerde oluşabileceğini bilsem de anlatamıyorum. İş uzuyor. Genelde uzmanlara her şey kontrolümden çıkınca gidiyorum. Önce bu durumu ortadan kaldırmak , sağlıklı bir psikolog-danışan ilişkisi kurmak için ne yapabilirim?
27 Haziran 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, genelde her şey kontrolümden çıkınca bir uzmandan destek alıyorum demişsiniz, bu durumlar kaygınızın en yüksek seviyelerde olduğu zamanlar anladığım kadarıyla. Bunu süreci biraz değiştirerek başlayabilirsiniz. Aslında kendinizi daha iyi hissettiğiniz bir zamanda yardım almanız, kendinizi daha iyi ifade etmenizi sağlayabilir. Bununla birlikte, yapacağınız görüşme sadece tek bir görüşme olmak zorunda değil, zaten ilk görüşmelerde her konuyu anlatmanız mümkün değildir, öncelikle psikologla aranızda bir güven ilişkisi kurulmalıdır. Bu da ilk seansta pek mümkün olmamaktadır. Bunun için ikinci, üçüncü belki de dördüncü seansı beklemeniz gerekebilir. O yüzden bu konu da sabırlı olmanız, ve kendiniz hazır hissettiğinizde psikoloğa anlatmanız en doğrusu olacaktır. Unutmayın, bizler sizi dinlemek için, size yardımcı olmak için varız. Siz kendinizi ne zaman hazır hissederseniz, sizi o zamana kadar bekleriz.
28 Haziran 2021