psikolojik sorunum nedir?
küçük yaşlardan beri erkeklerden nefret ettim, en başta babam olmak üzere çünkü hem sözlü hemde fiziksel şiddet gösteriyordu.. hiç bir flörtümle sağlıklı bir ilişki içerisine giremedim, 17 yaşımda tecavüze uğradım aileme söyleyemedim, zorla evlendirildim.. boşandım, 22 yaşında bir daha evlendim yine mutlu olamadım çünkü söylenen pembe bir yalan üzerine 2 sene boyunca evliliğimi zehir ettim.. kısacası en ufak hatada erkeklere eziyet etmek istedim (bazen gizlice bazense alenen aldattım veya yalan söyledim sonuç olarak intikam aldım) ne tür bir rahatsızlığım var yada var mı bilemiyorum ama yakın zamanda narsist olduğundan yana şüphe duyduğum bir erkekle yaşadığım bir ilişkide de çok büyük özgüven sorunları yaşayarak anksiyete geçirdim.. maddi olarak profesyonel olarak destek alabilecek gücüm yok.. sürekli huzursuz hissediyorum.. uykularım bölük pörçük ve geleceğimle ilgili kaygılarım var kimseye güvenemiyorum kendimden bile nefret ettiğimi söyleyebilirim.. ne yapmalıyım bilemiyorum??....
14 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Geçmiş yaşantılarımız hayata ve insanlara bakış açılarımızı büyük ölçüde belirler. Karşı cinsiyeti keşfetmeye karşı cinsiyetteki ebeveynimizden başlarız. Siz de babanızdan gördüğünüz şiddet üzerine bu yaşananlardan kötü etkilenmiş travmaya uğramış olabilirsiniz. Hayatta güven duygunuzu pekiştireceğiniz kişiden şiddet görmek güvensizliğinizi ve öfkenizi tetiklemiş olabilir. Babanızdan edindiğiniz bu duygu ve algıları erkeklerin tümüne genellemek yaşadığınız cinsel istismar da göz önünde bulundurulunca kaçınılmaz olmuş. Fakat yaşadığınız travmatik olaylar sonucu gelişen algılarınızı tüm erkeklere genellemek günlük hayatı, sosyal ve romantik ilişkilerinizi olumsuz etkileyecek ve güvensizlik algınızı tetikleyecektir. Ayrıca hayatta partner olarak kimseye güvenemeyeceğini bilmek aynı zamanda sürekli savunma mekanizması ve öfke duygusu geliştirmenize neden olacaktır. Bu durumda terapi desteği oldukça önemli fakat geçmişte yaşananları kabul etmek kendi kendinize atabileceğiniz adımlardan ilki olabilir. Bazı travmatik deneyimlerde özellikle cinsel istismar gibi istismara uğrayan bireylerde derinlerde bir suçluluk duygusu oluşabilir. Kendinizi affetmek bu noktada oldukça önemlidir. Nefes egzersizleri, yoga veya meditasyon yapmak kaygı seviyenizi kademeli olarak azaltmanıza yardımcı olacaktır. Sağlıklı günler dilerim...
18 Ağustos 2021