Sevgilimle aramdaki sorun
Sevgilimle aynı iş yerinde çalışmaktayız. Onu merak ettiğim gibi gün içerisinde onun yaptığı işleri de merak ediyorum. Gün içerisinde konuştuğu kişileri de kişilerle neler konuştuğunu da merak ediyorum. İnsanlara karşı sıcak kanlı bir insan bu benim canımı acıtıyor. Bu nedendir?
24 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Sevdiğimiz insanları gün içinde merak etmemiz oldukça normal. Partneriniz yazdığınız kadarıyla insanlarla yakın ilişkiler birisi. Bundan rahatsız olmanızın farklı nedenleri olabilir. Kendinizde şu sorgulamaları yapabilirsiniz; insanlara sıcakkanlı davranmasının benim için anlamı ne? Bu davranışlarının sonucunda ne olmasından korkuyorum? İnsanlarla kurduğu ilişkiler sizi meraklandırıyor ve endişelendiriyor ise altında güvensizlik yatıyor olabilir. Bu güvensizlik kendinize ya da partnerinize duyduğunuz güvensizlik olabilir. Diğer bir ihtimal de mizacınız ve yetiştirilme tarzınız gereği alışık olmadığınız bir iletişim türü olduğu için rahatsız oluyor olabilirsiniz. Belirttiğim gibi pek çok neden olabilir. Bu durum günlük hayatınızı ve ilişkinizi etkilemeye başladıysa çözmek için profesyonel destek alabilirsiniz. Sağlıklı günler dilerim..
24 Ağustos 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, sevdiğimiz insanların ne yaptıklarını veya nasıl olduklarını merak etmek oldukça rastlanabilir bir durumdur. Bunu açıkça sormak ve sağlıklı bir iletişim içerisinde ifade etmek ilişkiyi de güçlendirebilir. Öte yandan bunun aşırıya kaçan bir yanı olduğunu hissediyorsanız terapiye gelmenizi öneririm, sevgilinizin kimin ile ne konuştuğu sizin için neden bir merak konusu olduğunu veya insanlara karşı sıcakkanlı davranmasının neden sizin 'canınızı acıttığını' konuşabiliriz.
26 Ağustos 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, merak duygusu sizde neyi besliyor, merakınız giderilmediğinde sizde neler eksik kalıyor; buralara bakmak ve anlamaya çalışmak faydalı olabilir. Başkalarına karşı sıcak kanlı olmasının nasıl sonuçları olabileceğini düşünüyorsunuz ve bu ihtimaller sizde ne gibi düşünceler uyandırıyor? Kendinizde neler olup bittiğini anlayıp keşiflerinizi onunla paylaşarak bir orta yol bulmayı düşünebilirsiniz. Sevgiler.
24 Ağustos 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar, Sevgilinizle aynı iş yerinde çalışıyor olmanıza rağmen onu, yaptıklarını, kişilerle olan konuşmalarını vs. fazlasıyla merak ediyor olmanız durumunun altında sevgilinizle aşamadığınız bir problem bir güven sorunu olabilir. Böyle hissetmenizin temeline inersek asıl sebebi bulmuş oluruz. Sevgilinize karşı bu denli düşünüyor, merak ediyor, kuşkulanıyor ve canınız yanıyorsa hayatınızda bunu tetikleyen şeyi veya şeyleri düşünmekten başlayabiliriz. Sevgiler
24 Ağustos 2021