• Soru Sor
• sınav senesi ve ailevi sorunlar
sınav senesi ve ailevi sorunlar
Sinav senemdeyim ama 2 3 haftadir zor gunler gecirdim alt katimda babannem yasiyor ve 80 yasinda annemle ona baktik yatalak hâldeydi bakimi bizi cok yordu oldugu odaya artik girmek istemiyorum bu olayi dusununce ve ben babanneme baktigimiz siralar corona olmusum yanina yatiyodum gece duzguh uyumuyodum zaten bi ihtiyaci olur diye sonra iste corona olunca da anneme yuk olmak istemedim zaten babannem var diye sabaha kadar 6 kat battaniyeyle yattim cok zordu sabaha kadar gozuma uyku girmedi.annem bi sekilde uyandi o gun beni gordugunde cumleleri bile zor kurdum annemi gorunce daha da uzuldum . Simdi de annemle babam ayrilmaya karar verdi zaten babani sevmiyorum cok hayalci maddi manevi zorluk cektirdi bize son 3 -4 yildir hatta artik tepkisizim zaten simdi derslerime odaklanmaya calisiyoruk ama icimde derin bir ofke var her seye nasil asarim bilmiyorum derse de odaklanamiyorum cok yuksek hedefleri olan biriydim simdi ise hayal kurmaya korkar oldum lutfen yardim edin.
8 Kasım 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, ben Psikolog Ofisinden Psikolog Zeynep Deniz Gül. Hasta bakımı kendi başına zorlu bir süreçtir. Siz bunun yanında Covid-19'a yakalanmışsınız. Bu süreçte belki de ailenize yansıtmamak adına kendinizi çok zorlayacak sorumluluklar almışsınız. Özellikle o geceyi hatırlamanız ve yazmanız bana bu durumun sizde travma yarattığını düşündürdü. Travmalar ile ilgili yapılacak en doğrudan çözüm terapi almaktır. Ancak bunun yanında bu konuyu güvendiğiniz bir kişiyle paylaşmak ve konuşmaktan çekinmeyeceğiniz duruma getirmek size iyi gelebilir. Aynı zamanda aile içindeki sorunlar, özellikle babanızın ve annenizin boşanması sizi düşündüğünüzden fazla etkilemiş olabilir. Bütün bunlar bir araya gelince sınava odaklanma sorunu yaşamanız muhtemeldir. Önemli olan bütün olanlarla baş edebilmeyi öğrenmektir. Sizin de ailede belki de gerekenden fazla sorumluluğunuz olduğunu görüyorum. Bu konuyu düşünebilirsiniz ve ebeveynlerinizin dışında bir hayatınız olduğunu kendinize hatırlatabilirsiniz. Bu konuda terapi almak isterseniz https://www.psikologofisi.com/ dan psikolog arkadaşlarımla iletişime geçebilirsiniz. Benimle çalışmak isterseniz https://www.psikologofisi.com/psikolog/zeynep-deniz-gul adresinden randevu alabilirsiniz. Sağlıkla kalın!
9 Kasım 2021