Sinirlendiğimde kendime hakim olamıyorum
Sinirlendiğimde biri hoşlanmadığım bir şeyi yaptığında çok çabuk alevleniyor ve öfkemi kontrol edemiyorum örneğin bugün ablam yatağı iterken parmağıma çarptı aslında canım acımadı ama refleks olarak sanırım bir an hızlıca ve sertçe ona vurdum. Bu bence normal insanların yapmaması gereken bir şey ya o an elimde bir bıçak olsaydı sonuçta kendimi kontrol o vurma bir anda oluyor ve bunu kontrolden çıkarak yapıyorum bu durumların daha tehlikeli hale bürünmesini hiç istemiyorum ve arkamdan idare et onu denmesini hiç istemiyorum bunun için bana destek ve yardımcı olursanız çok mutlu olurum.
29 Kasım 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, öfke kontrol problemleri gibi duygu durum alanında yaşanan zorluklar konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşabilirseniz size de yardımcı olacağımı düşünüyorum. Görüşmek dileğimle, iyi günler.
5 Aralık 2020
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar, öncelikle yaşadığınız durum çok sık karşılaştığımız problemler içerisinde. Öncelikle halledilebilir bir problem olmanızı müsterih olmanızı tavsiye ediyorum. Bu öfkenin sebebi , sizin kontrolünüz dışında gelişmesi. Bunun başlıca sebepleri arasında , yapısallık genetik geçiş, stresörlerin tetiklenmesi, yaşadığınız travmatize olaylar olabilir, iş hayatı veya şu anki sürece kadar maruz kaldığınız olaylar , zaman içeresinde sinirsel yıpranmaya neden olduğu için istemsiz bir şekilde reflekslere dönüşebilir. Çünkü ; yoğun strese maruz kaldığımızda yada travmatize bir öykümüz sinir sisteminde zarar yol açar. Fizyolojik olarak artık istemsizce öfkelenmeye veya istemsizce durgunlaşmaya itebilir. Halledilebilir bir problem, lütfen geç kalmadan randevu talebi oluşturmanız ve bir adım daha atmanız. Görüşmek üzere hoşça kalın... Uzman Klinik Psikolog Ahmet Ali Sunay
5 Aralık 2020