HALKIMIZIN BAŞI SAĞ OLSUN
X
Deprem bölgesinde yaşayan ve içimizi parçalayan afetten etkilenenlere ücretsiz olarak psikolojik destek sağlıyoruz. Eğer siz ya da aileniz afetten etkilendiyseniz lütfen canlı destek üzerinden bizimle iletişime geçiniz.
İletişim: [email protected]
logo
psikologofisi.com destek
psikologofisi.com
Sorunu bildiğim halde anlatamamak
Ben psikoloğa gidiyorum fakat konuşamıyorum, hiçbir şey paylaşamıyorum. Ne yapmam gerekiyor?
Tarih : 02.07.2021 Yazar : Anonim Kullanıcı

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikolog
Psikologofisi.com Uzmanı
Merhabalar. Kendinizi açma konusunda sıkıntı çekmenizin nedeni, bu zamana kadar yargılayıcı tutumlarla karşılaşmış olmanız olabilir. Başka bir nedeni; duygu ve düşüncelerin ifade edilmediği bir ortamda büyümüş olmanız olabilir. İçten içe, anlatsanız da anlaşılmayacağınızı ya da anlatmanın faydalı olmayacağını düşünmeniz de kendinizi açmanıza engel oluyor olabilir. Bu ve bu gibi nedenler kendinizi ifade etmenizi zorlaştırıyordur. Fakat terapi ortamını ve terapötik ilişkiyi hayatımızın geri kalanında kurduğumuz ilişkilerden ayıran da bu özelliğidir. Psikoloğunuz sizi yaptıklarınız, düşündükleriniz ve hissettiklerinizden ötürü yargılayacak bir mercii değildir. Doğruya yanlışa karar veren, haklıyı haksızı belirleyen bir kişi de değildir. Tam tersine sizi olduğu gibi kabul etmeyi meslek edinen, amacı size faydalı olmak olan ve objektif hareket eden bir profesyoneldir. Derin konularda açılmak ilk zamanlarda zor gelebilir. Gününüzün nasıl geçtiğinden bahsedebilirsiniz seansta. Bunu terapistinizle paylaşırsanız o da size yaklaşımında uygun yolu belirleyecektir. Sağlıklı günler dilerim..