Sosyal Anksiyetem var
Merhaba. Kendimle ilgili rahatsız olduğum ve kafamı çok meşgul eden, hatta bazı şeyleri yaparken performansımı düşüren takıntıların sosyal anksiyete bozukluğu olmasından şüpheleniyorum. İnsanların hakkımdaki düşüncelerini çok fazla önemsiyorum, birine bir şey söyleceksem 10 defa düşünüyorum, ayrıca hata yapmaktan ve sonucunda muhattabımın hakkımda başarısız, beceriksiz gibi şeyler düşünmesinden aşırı derecede korkuyorum bu yüzden çok dikkatli yaşıyorum. Eğer karşımdakinin hakkımda kötü şeyler düşündüğünü düşünüyorsam onunla bir süre iletişim kurmak istemiyorum ve ona durduk yere kin besliyorum ancak öyle olmadığını görürsem rahatlıyorum ve ne kadar saçma düşündüğümü fark ediyorum. Birine saçma bir şey yazdığımı düşünürsem ve cevap vermezse defalarca telefonu açıp cevap vermiş mi diye bakıyorum eğer vermezse aklım sürekli orada oluyor ve işime odaklanamıyorum. Kızlarla aram iyi değil çünkü onların sıkıcı olduğumu düşünmesinden çekiniyorum veya öyle olduğunu düşünmesem de onu takıntı haline getiriyorum ve aklım sürekli onda oluyor bu yüzden uzak duruyorum. Aslında akılcı bir insanım ve bütün bu düşüncelerin bir saçmalıktan ibaret olduğunun farkındayım fakat kendime asla engel olamıyorum. Hatta şu an "akılcı" kelimesini doğru mu kullandım diye google'ye yazdım ki yanlış olmasın. 23 yaşındayım. Ailemle paylaşmak istemiyorum çünkü onlara iyi gözükmek istiyorum. Ne yapabilirim yol gösterirseniz çok memnun olurum.
6 Eylül 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba bir bozukluktan şüphelenmek için detaylı inceleme gerekir. Bu da terapi ortamında mümkündür. Fakat terapiye gitmeden önce şunları sorgulayabilirsiniz: İnsanlarla konuşurken hata yaparsam ne olur? İnsanlar tarafından başarısız olarak algılansam ne olur, nasıl sonuçlanır? Kusursuz/hatasız olmaya çalışmayı ne zamana kadar sürdürebilirim?
6 Eylül 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba. Kendini sevmek kendini korumak demektir. Bu yüzden her insanın kendini korumasını bekleriz. Ancak bazen bu koruma davranışı boyutun farklı uçlarına doğru kayabilir. Kendimizi olması gerekenden daha fazla koruyabiliriz ya da daha az koruyabiliriz. Bu durum da bizim için işlevsiz olmaya başlayabilir. Bu noktada kendimize bazı sorular sormak gerekebilir. Söz konusu davranışlarım hangi ihtiyacıma hizmet ediyor olabilir? Bu davranışlarla ihtiyacımı karşılayabiliyor muyum? Yoksa davranışlarım ihtiyacımın artmasına o da davranışımın artmasına mı sebep oluyor? Peki ihtiyacımı karşılamak için daha işlevsel bir davranış geliştirebilir miyim? Bu konuya bir de bu açılardan bakmanızı ve mümkünse bu soruların cevaplarını bir uzmanla beraber aramaya çalışmanızı tavsiye ederim.
9 Eylül 2021