• Soru Sor
• sosyal fobim olduğunu düşünüyorum
sosyal fobim olduğunu düşünüyorum
Merhaba.20 yaşındayım ve okuyorum. Sosyal fobim olduğunu düşünüyorum. Kalabalık ortamlar beni aşırı korkutuyor ve utandırıyor. Utandığım için biriyle muhabbet ederken çok sıkıntı çıkıyor. Derslerde hocanın bana soru sormasından korkuyorum. Bilgisiz olmasam bile yanlış bir şey der rezil olurum korkusu oluşuyor bu yüzden derslere giresim gelmiyor. Yabancı bir ortamda atılgan olamıyorum ses tonum her zaman alçak çıkıyor. Bazen kelimeler birbirine giriyor. Örnek veriyorum geçen yıl bir kursa katıldım ve kendimi çok dışlanmış hissettim. Ben onlardan daha düşük bir seviyedeymişim gibi. Yanlarına gitsem beni dışlayacaklarmış gibi hissettim. Aslına bakarsanız arkadaş olmak istedim ama dışlanırım diye gidemedim yanlarına bunun gibi birçok olay var. Sırf rezil olurum beni sevmezler asağılarlar diye kimsenin yanına gidemiyorum konuşamıyorum artık bunu yenmek ve daha atılgan bir insan olmak istiyorum.
29 Mart 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Özellikle bu düşündüklerinizin ne kadar mantıklı olduğunu ve size nasıl bedeller ödettiğini sorgulamanız gerekir. Terapi sürecinde incelememiz gereken bilişsel bazı çarpıtmalarınızın var olduğu muhtemel. Uzman birinden yardım alarak doğru yol haritası çizebilirsiniz.
29 Mart 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla kalabalık ortamlara girince, derslerde hocanız soru soracak olduğunda yanlış yapacağınızı ve rezil olacağınızı düşündüğünüz için korkuyorsunuz ve girişken davranamıyorsunuz. Bu durum da size kendini yalnız hissettiriyor. İlk başta keşfetmeniz gereken şey neden yanlış yapacağınızı ve rezil olacağınızı düşündüğünüzü anlamak olmalıdır. Daha sonrasında ise o düşüncenizi yeniden yapılandırma gerekmektedir. Sonrasında da kademeli olarak girişken olma yönünde adımlar atmanız gerekmektedir. Bu noktada size psikoterapinin faydalı olacağını düşünmekteyim. Bu konuda süreci benimle birlikte yürütmek isterseniz sistem üzerinden çevrimiçi saatlerime bakarak size uygun gün ve saate randevu oluşturabilirsiniz. Sağlıklı günler dileğiyle.. Hoşçakalın..
29 Mart 2021