şu anki sevgilimi çok seviyorum ama eski sevgilimi özlüyor gibiyim
ben şimdiki sevgilimle 1 yıldır beraberim ve biz beraber olmadan 5 ay önce diğer ilişkimi istemeyerek bitirmiştim. onunla da 9 ay beraberdik uzak mesafe ilişkisiydi ancak ayrılmadn önce bir ay boyunca görüşebilmiştik ve sonra yurtdışına taşınacağı için ayrılmıştık ancak ben istememiştim. daha sonra unuttuğumu düşünerek ve aceleci davranarak şimdiki sevgilime haksızlık yaptım ve onunla beraber olmaya başladım. ama onu gerçekten çok seviyorum. bu 1 yıl içerisinde zaman zaman hala eski sevgilime karşı bir şeyler hissettiğimi düşündüm ve çok takıntı yaptım. şu anki sevgilimin de bundan haberi vardı.bi süredir eski sevgilime karşı bir şey hissetmediğimi düşünüyordum ancak son birkaç gündür tekrar sürekli aklıma gelip duruyor, bazı hisler geliyor ve bundan çok rahatsız oluyorum onu düşünmek istemiyorum sadece şu anki sevgilimi düşünmek ve onunla ilerlemek istiyorum ama eski sevgilime karşı ne hissettiğimden emin olamadan rahat edemiyorum. şu an başka konular yüzünden sevgilimle aramız bozuk ancak düzelmeyecek şeyler değil. ben hem onun stresi yüzünden hem de eski sevglilme karşı ne hissettiğimi anlamaya çalışırken deliriyorum. bir şeyle ilgilenirken eski sevgilimle ilgili bir his duyuyorum birden ancak bu özlem mi bilmiyorum. sanırım özlem ama beni çok rahatsız ediyor. sürekli kendimi sorguluyorum onu seviyor muyum hala diye ama kendime bir cevap veremiyorum bazen seviyorum gibi geliyor. takıntı yaptığımı düşünüyorum ancak takıntı olsaydı bu hissettiğim özleme benzer duygular da olur muydu bilmiyorum. şu anki sevgiliime gerçekten çok aşığım ve onsuz bir hayat düşünemiyorum ama ona ihanet ediyorum gibi hissediyorum onu kaybetmekten çok korkuyorum. eski sevgilimi de düşünmek istemiyorum artık ancak sürekli aklıma gelip duruyor ya da onunla ilgili duygular hissediyorum durduk yere. seviyor muyum ya da özlüyor muyum diye onunla ilgili bazı şeyleri düşünüp kendimi test ediyorum. o eski zamanlar güzel geliyor özlüyorum gibi geliyor ancak bunları hissetmek istemiyorum. hiçbir zaman kendimi rahatlamış hissetmiyorum şu anki sevgilimle rahat ve güzel bir ilişki yaşamak istiyorum ona istediği güveni veremediğim için kendimden nefret ediyorum .artık düzelmesini istiyorum eski sevgilime karşı olan duygularımın. deliriyor gibi hissediyorum.
2 Aralık 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, ben Psikolog Ofisi’nden Psikolog Zeynep Deniz Gül. Bu duruma açıklık getirmek için günlük hayatınızda başka konuları da bu denli düşünüp düşünmediğinizi bilmek gerekli. Eski sevgiliniz ile ayrılalı çok olmamış bu da önemli bir etken onu düşünüyor olmanızda. Yani bu durumun bir takıntı mı yoksa eski sevgiliye özlem mi olduğunu anlamak için verdiğiniz bilgiler yeterli değil. Ancak günlük hayatınızı zora sokan her durum ciddiye alınmalıdır. Öncelikle bir suçluluk hissi hakim üzerinizde. Herkes bu gibi kararsızlık, eski sevgiliyi düşünme, 2 kişi arasında kalma gibi durumlar yaşayabilir. Bu insan olmak ile beraber gelir, çünkü biz ayrıntılı düşünebilen canlılarız. Bu gibi durumların olması gayet olağandır, kendinizi suçladığınızdan bunları hatırlayın. Bu konuda terapi almak için https://www.psikologofisi.com ‘a tıklayıp psikolog arkadaşlarımdan randevu alabilir, benimle çalışmak isterseniz https://www.psikologofisi.com/psikolog/zeynep-deniz-gul adresinden randevu alabilirsiniz. Sağlıkla kalın!
5 Aralık 2021