Takıntılımıyım
Besmele çektiğim zaman sürekli tekrar ediyorum aklıma geldiğinde bile sürekli besmele çekiyorum kendimi durduramıyorum ağzım yoruluyor bazen, bir de sürekli tövbe tövbe diyorum, akşam yatarken kapıyı falan kilitlediğimde sürekli kontrol ediyorum dolabı falan örttüğümde ocağı kapattım mı gibi sürekli kontrol ediyorum takıntı hastalığım mı var hocam?
30 Eylül 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, bahsettiğiniz semptomlar takıntı gibi duruyor bunun tam olarak bir teşhis olması ve anlaşılması için bir uzmana basvurmanız gerekmektedir. Böylelikle semptomlar daha detaylı incelenerek tanı belirlenecektir.
8 Ekim 2020
Duygu  Güner
Duygu Güner
Merhaba sevgili danışan, İnsanları rahatsız eden en zorlu takıntıların başında dini takıntılar gelmektedir. Çünkü işin temelinde kişinin inancı ve inandığı şeye ihanet etme veya uyamama durumu vardır. Uyulmaması durumunda kişi hem psikolojik hem de vicdanı olarak acı ve ızdırap yaşar. İlerlemiş vakalarda bu tarz takıntısı olan kişiler kutsal değerlere ve hatta Allah’a karşı küfürler ederler. Bunu yaparken de bedenen ve ruhen acı çekerler.Bu tarz rahatsızlığın tedavisinde diğer OKB rahatsızlıklarında olduğu gibi bilişsel davranış terapileri uygulanır. Bazı durumlarda da terapi ile ilaç tedavisi birleştirilir. Bu tedaviler, hastaların korktukları şeyle yani belirsizlikle yüzleşmelerini içerir. Size tavsiyem en yakın zamanda bu takıntılarınızdan kurtulmak için psikolojik destek almaya başlamanız olacaktır.
8 Ekim 2020