UNUTKANLIK ANKSİYETE KARAMSARLIK KONSANTRASYON ÖZGÜVEN
ben 24 yaşındayım. inanılmaz seviyede unutkanlık konsantrasyon eksikliği ve isteksizlik var. okuduğumu 80 yaşındaymışım gibi kafam almıyor. anlasam da 5 dakika sonra unutuyorum ve ders çalışırken verim alamıyorum. ingilizce bir metin okuyup onu anlasam ingilizcemin gelişeceğini biliyorum o kadar zor geliyo onu okumak irademe söz geçiremiyorum. bunun yanında duygu durumum devamlı değişiyor gün içerisinde 20 defa bazen çok özgüvenli bazen karamsar oluyorum. bu duygular uzun süreli olmuyor ancak karamsarlık daha fazla ve uzun sürüyor. hep evhamlıyım napcam hayatta nasıl iş bulcam diyip kendimi yiyorum. anlattıklarım normal değil aşırı seviyede. en önemlisi göğsümde heyecan hissi var herşeyi yapmamı engelliyor. hep yapcağım herşeyi erteliyorum. o göğsümdeki his hiç gitmiyor. sanki patlayacak gibi oluyorum. benden hiçbir şey olmaz diyorum kendimi çok değersiz görüyorum. tutku duyup yapmak istediğim bir işe bile oturup 5 dakika sonra karamsarlığa düşüyorum. kalkıp daha sonra yaparım diyorum. örnek çok istediğim bir iş için günde 10 saat çalışmam lazım bunu istiyorum irademe söz geçiremiyorum kolay bir mesele değil cidden çok mücadele ettim olmuyor. hayatta en çok istediğim şeyi bile yapamıyorum. hani oturup çalışıp unutunca anlamayınca da hevesim de kırılıyor olabilir. bir de ilkokuldayken hafızam o kadar kuvvetliydi yıl sonu programı yapardık. öğretmenlerim hep bana en uzun metinli rolleri verirlerdi hafızam çok iyi hemen anlıyorum diye. ondan eser kalmadı. eskiden böyle olmasam dert de etmicem. o özelliklerim kalmadı. insanların benim hakkımda ne düşündüğünü çok takıyorum. inanılmaz özgüven sorunlarım var arkadaşlarımdan kaçıyorum çevremde sebepsiz uzaklaşıp dostluğumu bitirdiğim çok insan oldu. mesela apartmandan aşağı iniyorum biriyle karşılaşmamak için ses dinliyorum kimse var mı diye. hep birşey hayali kurup kendimi ben o nasıl olcam ki diyorum değersiz görüyorum kendimi.lütfen yardım edin lütfen. son 2 senede 2 kere mr çektridim temiz dediler sonuçlarını atabilirim
7 Temmuz 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle merhabalar. Yaşınıza istinaden yoğun şekilde hafıza kaybı çekiyor oluşunuzu yaşadığınız travmatik bir olayla ya da durumla ilişkilendirebiliriz. Sizde yoğun şekilde stres yaratan bir durum, düşünce veya olay yaşamış veya yaşıyor olabilirsiniz. Diğer bir ihtimal ise bu anksiyöz haliniz somatik ve biyolojik belirtiler gösteriyor olabilir. Çünkü beyin yoğun ve kronik strese maruz kaldığında işlev bozuklukları yaşayabilir. Sizin de anksiyete kaynaklı yaşadığınız yoğun stres beyninizde hafıza ile ilgili işlevlerini yerine getirmesine engel oluyor olabilir. Ruhen yorgunluğunuzdan, hevesinizin hemen kaçmasından da depresyon şüphesi olabileceğini düşünüyorum. Yaşadığınız tüm sıkıntılar birbirini tetikliyor ve bu sebeple bir kısır döngüye giriyor olabilirsiniz. Terapi desteği alarak iyileşme süreciniz adına bir adım atabilirsiniz, tedbir amaçlı aile hekiminize görünüp sizi ilgili doktora yönlendirmesi talebinde bulunabilirsiniz. Umarım her şey daha iyi olur sizin için. Sağlıklı günler dilerim..
28 Temmuz 2021