uzun süreli sevgilim ile birtakım sorunlar
Öncelikle merhaba, ben özge 20 yaşındayım ve yaklaşık 4 yıl beraber olduğum erkek arkadaşım var. Bana, benden bazı konularda hatta bir çok şeyde çekindiğini ve korktuğunu dile getirdi. Yani film izleyeceğiz diyelim ve sevgilimin o an düşündüğü tek şey ya bir şey olursa ya tartışırsak kavga edersek gibi düşünceler oluyor. Ben bunun sebebinin üniversite için ayrı şehirlerde olduğumuzda yani yaklaşık 5 ay önce gibi alışma sürecinde yaşanan kavgalardan ve tartışmalardan böyle bir durumun ortaya çıktığını düşünüyorum. O süreçte gerçekten çok kavga ediyorduk ve çok yıpranmıştık. Çok küçük konuşmalardan bile yeri geliyor tartışma doğabiliyor. Bu durum beni ne kadar rahatsız da etse artık erkek arkadaşımda bu durum korkmaya ve çekinmeye neden oluyor ki olmuş. Bu konu hakkında konuştuk ve çözümler bulmaya çalıştık. Ama benim içim rahat değil ve sürekli o dediği "benim yüzümdeki bu mizacı sen yaptın,tedirginliğimin sebebi sensin" deyişi. Ne yapmam ya da ne yapmamız gerekli sizden bilgi ve destek almak istiyorum. İlişkimiz gayet güzel bir sorun olmuyor ama uzak kalmak ve ilk defa uzak kalmamız bizi tabii ki etkiliyor diye düşünüyorum. Çünkü ilk defa böyle bir durumla karşılaştık ve alışmaya ihtiyacımız vardı diye düşünüyorum. Ben ona tüm hislerimi ve düşüncelerimi bütün saflığı ile dile getirebiliyorken onun bu şekilde kaçınması ve ifade edememesi beni çok üzüyor ve etkiliyor. Her şeyi konuşup anlaşmaya çalışıyoruz bütün konularda. Ama bu konu bana biraz ağır geldi sanki ve bu durum için kendimi suçlu görüyorum. Yardımcı olursanız ve bana,bize dönüt sağlarsanız çok memnun kalırım. Teşekkür ederiyorum.
26 Nisan 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba Özge Hanım, Anladığım kadarı ile erkek arkadaşınızla aranızda mesafeden dolayı iletişim sorunları yaşanmış. Genelde daha önce hep aynı şehirde olup daha sonra bazı sebeplerden dolayı farklı şehirlerde yaşamaya başlayan çiftler arasında çatışmalar olabilir. Bu çatışmaların yarattığı stres ve gerginlik ilişkilerde her iki tarafıda sağlıksız bir iletişime sürükleyebilir. Böyle durumlarda her iki tarafta iletişimin sağlıklı olabilmesi için 1-2 saat kendi başına kalıp sakinleşip daha sonra tekrar sağlıklı bir şekilde iletişime geçebilir. Böylelikle birbirinizle konuşurken aynı zamanda dinlemeye ve anlamaya daha odaklı olabilirsiniz.
27 Nisan 2020
Eren Artun Ergül
Merhabalar Özge hanım. İlişkiniz ile ilgili yaşamış olduğunuz iletişim sorunu ve sorunları çözmek için tartışmanın dozunu bazen arttırmış olmanız sizi ve partnerinizi yıpratmış ve biraz kaygılandırmış anladığım kadarıyla. Bu süreçte aslında bireysel mizacınızın, yaşanılan başka bir sorun olup olmamasının, kaygı ve gerginliği tetikleyen unsurların oldukça önemi büyüktür. Bu süreçte çift terapisi işe ilişkinizde belki de gözden kaçırdığınız ayrıntıları keşfedip, bilimsel bazı tekniklerden bahsedip, size uygun çözüm yollarını konuşabiliriz. Sağlam temellere oturmuş ilişkilerin kişileri çok daha mutlu ve huzurlu kıldığı aşikar bunun için geç kalmadan destek almanızı öneririm. İyi günler dilerim.
27 Nisan 2020