• Soru Sor
• Yaşamak istemiyorum ne yapabilirim?
Yaşamak istemiyorum ne yapabilirim?
Babam son zamanlarda telefonla çok uğraşıyor bizimle bağlantısını kopardı ve telefonuna baktığımda babamın annemi aldattığını öğrendim fakat bunu kimse ile paylaşamıyorum. Babamla yüzleşemiyorum, anneme ima ettiğimde fark ettim ki bunu öğrenmeye açık birisi değil inkara geçiyor ve üstünü kapatıp polyanacılık oynuyor fakat ben yapı olarak bunu kendime yediremiyorum. Babama hep çok güvenmişimdir ve babamın da en çok güvendiği birilerinden olup aramız hep çok iyi olmuştur ama artık Ne yapacağımı bilmiyorum hayatımı o kadar çok etkiledi ki ders çalışıyordum ders çalışmayı bıraktım, film dizi izlerdim izleyemiyorum, kitap okurdum okuyamıyorum, geceleri bazen üzüntüden bazen sinirden ağlıyorum düşünmekten uyuyamıyorum, geceleri uyumayınca öğlenlere kadar uyuyorum dengem tamamen bozuldu. Her günüm aynı olmaya başladı hiç verim alamıyorum yaşamak istemiyorum nasıl aşabilirim?
14 Mayıs 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, öncelikle akut bir dönemde olduğunuzu fark etmekle başlayabilirsiniz. Sonuçta hayatınızdaki en önemli kişilerden biri yani babanızın, hayatınızdaki diğer en önemli kişilerden biri annenizi aldattığı gerçeğiyle karşı karşıya kalmışsınız. Bu durumda kim olsa çok kötü hisseder ve nasıl baş edeceği konusunda belirsizlikler yaşayabilir. Bu çok doğaldır. İnsanların olaylara karşı tepkileri birbirinden farklıdır ve hepsi değerlidir. Anneniz sizin gibi tepki vermeyebilir ve bu da onun baş etme yöntemi olabilir. Bu kısma odaklanıp annenizin tepkilerini değiştirmeye çalışmak yerine kendi yaşadıklarınıza odaklanmakta fayda var. Yaşadığınız sıkıntı sizi günlük işlerinizi yapmaktan alıkoyması da bir o kadar doğal. Kendinizi zorlamak yerine ne yapmak istediğinize ve ne hissettiğinize odaklanıp bunu kabul edip baş etme yöntemleri veya sadece bu deneyimi yaşamakla başlayabilirsiniz. Hayattan vazgeçiş sebebiniz güven duygusunun sarsılması veya bunun sizin de başınıza gelebilecek olmasından korkmanızdan da kaynaklanıyor olabilir. Dediğim gibi bunların hepsi şu an için doğal tepkiler ve size ait. Güven duygusunun zedelenmesi aslında bir tetikleyici unsur. Kendi yaşam yolculuğunuz hala sizin ellerinizde ve bununla ne yapmak istediğiniz size bağlı. Ya yüzleşeceksiniz veya hayata küsüp sizin kontrolünüzde olmayan travmatik bu olayın etkisinde yaşamaya devam edeceksiniz. Henüz bir karar vermek zorunda değilsiniz. Yardım talep etmekten çekinmeyin ve bu durum sizin günlük yaşantınızı ciddi anlamda bozmaya devam ederse lütfen profesyonel bir yardım alın. Sağlıkla kalın.
17 Mayıs 2020
Yasemin Altındağ
Merhaba, Yazdıklarınızı okudum ve zor bir süreçten geçiyorsunuz. Anne baba ilişkilerinde olumsuz durumlardan en çok etkilenenlerden biri de çocuklar oluyor hiç şüphesiz. Ağlamalarınız, öfkelenmeniz normal. Hayatımızın bazı dönemlerinde acılar da oluyor önemli olan acılarımıza karşı bakış açımız diye düşünüyorum. Böyle durumlarda size yardımcı olabilmemiz için bizlerle iletişime geçmeniz en sağlıklısı olacaktır.
15 Mayıs 2020
Psikologofisi Uzmanı
Zor bir dönemden geçiyorsunuz, ilk öğrenenin vermiş olduğu yük, baskı, hayal kırıklığı sizi bir çıkmazda hissetirsede bunu hayatınızın önüne geçmesine izin vermemelisiniz. Güvendiğiniz, babanızın saygı duyduğu, sevdiği bir aile büyüğünüz var ise onunla iletişime geçip babanızla konuşmasını sağlayabilirsiniz. Bizimle görüşmenizi tavsiye ediyorum, bu dönemi kimseyle paylaşmamak size hissetirdiği olumsuz duygulardan kurtulmanız için size yardımcı olabiliriz, yalnız değilsiniz.
18 Mayıs 2020