• Soru Sor
• Yeme bozukluğum var ne yapmalıyım?
Yeme bozukluğum var ne yapmalıyım?
Merhaba. Yeme bozukluğum var. Yaklaşık 2 yıl içinde 35-40 kilo aldım. 175 boyunda 115 kilo oldum. Artık zayıflamaktan başka bir şey yok aklımda. Sadece kilolarımı düşünüyorum. Yatarken, uyurken, hatta biriyle ayak üstü konuşurken bile aklım şişman oluşumda. Bu durum beni sosyal hayattan kopartmaya başladı. Ders çalışamaz duruma geldim. Ne yapmam gerekiyor bilmiyorum.
8 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Öncelikle yeme miktarınız ve kilonuzdaki artışa neden olan sorunun kaynağı araştırılmalı ve gerekli iyileştirme yolu bu şekilde izlenmelidir. 2 yıl önce bir hastalık, kaza gibi fizyolojik sağlığınızı tehdit eden bir durumla mı karşılaştınız yoksa sizi derinden etkileyen olay ya da durumlar mı meydana geldi bunun analizi yapılmalı. Diğer bir deyişle fizyolojik bir sebepten hatta belki kullandığınız bir ilacın etkisiyle mi fazla yeme durumu başladı yoksa duygusal bir açlık mı söz konusu? Ayrıca yeme alışkanlıklarınız ve sonucunda oluşan kilolarınız zihninizi bu denli meşgul ediyorsa bu durum sizde obsesyon haline gelmiş olabilir. Obsesyon bir düşüncenin takıntı haline gelmesidir. Dikkatiniz ve odağınız kilolarınıza yöneldikçe kaygı seviyeniz de tetiklenebilir. Bu kaygı mantığınızı geri planda bırakabilir. Odağınızı olumsuz duygularla eşleyerek de olsa istemsizce kilolarınıza yöneltmeniz konu ile bağlantılı olarak yine yemeği aklınıza getiriyor olabilir. Bu durum ve burada bahsedemediğim diğer pek çok etken de kilolarınızı dert etmenize rağmen yemek yeme miktarınızı düşürememenize sebep oluyor olabilir. Bu durumda hem diyetisyen hem psikolog desteği almanızı öneriyorum. Sağlıklı günler dilerim..
8 Ağustos 2021