Çocukluk dönemi
Çocukluk döneminde hem cinsim biriyle biseyler yaşamışım düşüncesi aklımı yiyip bitiriyo yaşayıp yaşamadığımdan emin bile deilim ama yaşamış bile olsam çocuklukta yapılan şaka amaclı şeylerden olduğunu düşünüyorum ama yinede kendimi çok kötü hissediyorum saçma bi şekilde kendimi insanlarla kıyaslıyorum kötü bir durumdayım
7 Aralık 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, ben Psikolog Ofisinden Psikolog Zeynep Deniz Gül. Kaygılanmak ve stresin arada bir artması normaldir. Bizi hayatta aktif tutar ve bazen alarm durumuna geçmek hayati önem taşır. Ancak sürekli ve aşırı kaygı günlük hayatı olumsuz etkiler. Sizin de bahsettiğiniz gibi kalp hızında artış gibi bazı bedensel etkileri vardır. Bu durum ciddiye alınırsa kısa zamanda rahatlama ve tedavi mümkündür. Öncelikle sizi rahatlatmak isterim, boğulma hissi endişelendiğinizde fark etmeden hızlı nefes alıp verdiğiniz için oluyor. Yani aslında boğulmuyorsunuz. Nefes alışverişiniz normale döndüğünde bu his gidecektir. Belirli nefes egzersizleri ile kendinizi rahatlatabilirsiniz. Tabi bu kalıcı bir çözüm değildir ancak geçici bir çözüm olması sizi bir süre rahatlatır. Ailenizi ikna edebilirseniz en yakın zamanda terapiye başlamanız sizin için iyi olur. Bir yol bulamazsanız kendine yardım kitaplarından yararlanabilirsiniz. Bu konuda terapi almak isterseniz https://www.psikologofisi.com/ dan psikolog arkadaşlarımla iletişime geçebilirsiniz. Benimle çalışmak isterseniz https://www.psikologofisi.com/psikolog/zeynep-deniz-gul adresinden randevu alabilirsiniz. Sağlıkla kalın!
29 Kasım 2021