Bipolar

Man ik depresyon olarak da bilinen bipolar bozukluk, kişinin duygu durumunda ve enerjisinde yaşadığı şiddetli yükselme ve düşmeleri ifade eden bir duygu durum bozukluğudur. Zaman zaman hepimiz duygu durumumuzda ve modumuzda değişimler yaşarız ancak bipolar bozuklukta yaşanan bu şiddetli ve ani değişimler kişinin yaşamı üzerinde ciddi etkiler bırakabilir. 18 yaş üzerindeki prevelans oranı yaklaşık 1.1% olarak tespit edilen bipolar bozukluk dünya genelinde belirli bir yılda 51 Milyondan fazla kişiyi etkileyen, son derece yaygın bir rahatsızlıktır.

Manik depresyon olarak da bilinen bipolar bozukluk,kişinin duygu durumunda gerçekleşen çok yüksek orandaki değişimleri kapsar. Eğer bipolar bozukluğunuz olduğunu düşünüyorsanız buraya tıklayarak sistemimizdeki online psikologlarımızdan birisiyle ücretsiz bir telefon görüşmesi yapabilirsiniz. Ayrıca psikoloğunuz ile birlikte uygulayacağınız test,tedavi sürecinin hızlı ve verimli bir şekilde ilerlemesini sağlar. Dünya genelinde son derece yaygın olan bu duygu durum bozukluğunda,kendinizi asla yalnız hissetmenizi istemeyiz.Psikologlarımız ile birlikte size yardımcı olmak için buradayız.

Bipolar Bozukluk Nedir?

Bipolar bozukluğun teşhisinde en etken faktörlerden biri ruh durumundaki değişimlerin ani olması ve normal ruh durumu değişikliklerine göre çok daha keskin bir yapıda ilerlemesidir. Bipolar bozukluk genellikle erken yetişkinlik döneminde ortaya çıkar ve yaşam boyu devam eder. Bipola r bozukluk yaşayan kişiler hastalığın değişken doğası gereği bir rahatsızlıkları olduğunu fark etmeden uzun yıllar tedaviden uzak kalabilirler.

Bipolar bozukluk, rahatsızlığı yaşayan kişiler için olduğu kadar yakın çevreleri ve aileleri için de son derece yıkıcı ve üzücü senaryolara neden olabilir. Henüz bipolar bozukluğu tamamen ortadan kaldırmak mümkün olmasa da uygun tedavi yöntemleriyle kontrol altına alınabilen ve kişilerin normal bir hayat sürmelerine olanak sağlayan bir hastalıktır.

Bipolar Bozukluklar Kaç Yaşında Başlar?

Bipolar bozukluklar genellikle 15-24 yaş aralığında ortaya çıkar ve yaşam boyu devam eder. Mani teşhisinin yeni olması çocuklarda ve 65 yaş üzeri bireylerde az rastlanan bir durumdur.

Bipolar bozukluk,ruh durumundaki değişikliklerin çok ani olması ve normale göre çok keskin bir yapıda ilerlemesidir. Eğer siz de kendinizde bipolar bozukluk olduğunu düşünüyorsanız buraya tıklayarak sistemimizdeki online psikologlarımızdan birisiyle hemen ücretsiz bir telefon görüşmesi yapabilirsiniz. Ayrıca psikoloğunuz ile birlikte uygulayacağınız test,tedavi sürecinizin hızlı ve verimli bir şekilde ilerlemesini sağlar. Bipolar bozukluk yaşayan kişiler hastalığın doğası gereği bir rahatsızlıkları olduğunu farketmeden uzun yıllar tedaviden uzak kalabilirler. Siz de kendi içinizde en kısa sürede farkındalık yaratmak,bu süreci en olumlu şekilde atlatmak isterseniz,yanınızdayız ve elimizden geleni yapacağız.

Bipolar Bozukluk Neden Olur?

Günümüzde bipolar bozukluğa neden olduğu düşünülen genetik formasyon henüz tam olarak tespit edilememiş olsa da bu alanda yapılan araştırmalar bipolar bozukluğun genetik olduğunu gösteriyor. Genetik mirasları nedeniyle bipolar bozukluğa yatkın kişilerde stresli yaşam olayları gibi tetikleyicilerin etkileriyle rahatsızlık gelişebiliyor. Bununla birlikte beyin gelişimi, yapısı ve hücreler arasındaki iletişimi sağlayan nörotransmitterların da bipolar bozukluk gelişiminde etkili olduğu düşünülüyor.

Genetik miras,beyin yapısı,gelişimi ve hücreler arası iletişimi sağlayan nörotransmitter gibi sebeplerin bipolar bozukluk gelişiminde etkili olduğu düşünülüyor. Eğer sizde bipolar bozukluk rahatsızlığınız olduğunu düşünüyorsanız, buraya tıklayarak sistemimizdeki online psikologlarımızdan birisiyle ücretsiz bir telefon görüşmesi yapabilirsiniz. Ayrıca psikoloğunuz ile birlikte uygulayacağınız test, tedavi sürecinin hızlı ve verimli bir başlangıç yapmasını,bu şekilde ilerlermesini sağlar. Yanınızda olduğumuzu bilmenizi isteriz,bunun için sadece ilk adımı atmanız yeterli.

Bipolar Bozukluklar ve Psikoterapi

Bipolar bozuklukların tedavisinde uygulanan psikoterapi kişiye problemleriyle nasıl başa çıkabileceğini öğretmesi, aile ve arkadaşlarıyla yaşadığı çatışmaları çözümleyebileceği yöntemler i gösterebildiği için tedavi sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır. Psikoterapi ve psikolojik destek uygulamalarıyla bipolar bozukluğa eşlik edebilecek madde kullanımı ya da kaygı bozukluklarının da önüne geçilebilir.

Bipolar bozuklukların tedavisinde sıklıkla kullanılan terapi yöntemleri;

1. Bilişsel Davranışçı Terapi
  2. Kişilerarası ve Sosyal Ritim Terapisi
  3. Aile Odaklı Terapi

Bilişsel Davranışçı Terapi:

Bilişsel davranışçı terapilerde amaç kişinin düşüncelerinin duygularını nasıl etkilediğini kavramasıdır. Terapi uygulamalarında danışan negatif düşünce ve davranış kalıplarını pozitif yaklaşımlara nasıl değiştirebileceğini öğrenir. Bipolar bozukluklarda terapinin odağı semptomların yönetilebilmesi, problem çözme yetilerinin geliştirilmesi ve tedavi sırasında yaşanabilecek gerilemeleri önleyebilmektir.

Kişilerarası ve Sosyal Ritim Terapisi:

Kişilerarası terapi uygulamaları mevcut ilişki sorunlarına ve hastanın kendisi için önem taşıyan kişilerle ilişkilerinin geliştirilmesine odaklanır. Kişilerarası terapide amaç bu tarz sorunları tespit edip çözümleyerek kişinin stres seviyesini azaltmasına yardımcı olmaktır. Bipolar bozukluklarda stres önemli bir tetikleyici olduğu için bu tür bir duygu durum değişikliklerinin semptomlarının azaltılması konusunda da yardımcı olabilir.

Bipolar bozukluklarda kişilerarası terapi uygulamaları genellikle sosyal ritim terapisiyle birlikte uygulanır. Bipolar bozukluk yaşayan insanların sirkadiyenritimi düzenleyen biyolojik saatleri son derece hassastır ve günlük hayatta yaşanan aktiviteler biyolojik saati kolayca etkileyebilir. Sosyal ritim terapisi uyku düzeni, yeme ve egz ersiz alışkanlıkları gibi sosyal ritimi oluşturan fonksiyonları dengelemeye odaklanır. Bu fonksiyonlar dengelendiğinde duygu durumunu etkileyen biyolojik ritim de dengelenecektir.

Aile Odaklı Terapi:

Bipolar bozukluğu olan bir kişiyle yaşamak aile üyeleri için de oldukça zor bir süreçtir. Aile odaklı terapi uygulamaları, aile üyeleri arasındaki bağın yeniden kurulmasına ve sağlıklı bir ev hayatı oluşturulmasına odaklanır.

Bipolar bozuklukların tedavisinde uygulanan psikoterapi kişiye problemleriyle nasıl başa çıkabileceğini öğretmesini,aile ve arkadaşlarıyla,sosyal yaşamıyla ilgili çatışmaları çözümleyebildiği yöntemleri gösterebildiği için tedavinin ayrılmaz bir parçasıdır. Eğer bipolar bozukluğunuz olduğunu düşünüyorsanız, hemen buraya tıklayarak sistemimizdeki online psikologlarımızdan birisiye anında ücretsiz bir görüşme yapabilirsiniz. Ayrıca psikologunuz ile birlikte uygulayacağınız test,tedavi sürecinin hızlı ve verimli bir şekilde ilerlemesini sağlar. Psikoterapi sayesinde değişimi ilk andan itibaren hissedeceksiniz,sadece ilk adımı atmanız yeterli.

Online Psikologlar
konuşmak için hazır

• Görüntülü, sesli ya da mesajlaşarak görüşün
  • 1 dakikada seansa başlayın