serex

Serex

Serex psikiyatrik bozuklukların tedavisinde kullanılan antipsikotikler grubundan bir ilaç olup, bipolar bozukluğa eşlik eden majör depresif ataklar, şizofreni, bipolar bozuklukta orta-ileri derece mani atakları hastalıklarının tedavisinde etkilidir. Serex somon pembesi renkli, bikonveks yapıda yuvarlak film kaplı tabletler olup, her biri 25 mg aktif bileşen ketiapin içeren 30 tabletlik ambalajlarda bulunur.

Serex Etken Maddesi Nedir?

Serex, ketiapin etken maddesine sahip olan bir antipsikotik ilaçtır.

Serex Antideprasan Mı?

Serex, psikiyatrik hastalıkların tedavisinde kullanılan antipsikotik ilaçlar grubuna dahil bir ilaçtır.

Serex Nasıl Kullanılır?

Serex başlangıç dozunu sizin için doktorunuz belirleyecektir. İdame doz, hastalığınıza ve ihtiyaçlarınıza bağlı olarak değişiklik gösterebilmektedir. Genellikle günlük 150 mg ila 800 mg arasında olsa da, doktorunuz reçete etmedikçe kullanmamalı ve doktorunuzun tavsiye ettiği doz ve kullanım sıklığını doktorunuzun bilgisi olmaksızın değiştirmemelisiniz.

Serex uygulama yöntemi ve talimatları;

• Tabletleri hastalığınıza bağlı olarak günde bir kez yatarken veya günde iki kez almanız gerekebilir.
  • Tabletleri bütün olacak şekilde bir miktar suyla yutmanız gerekmektedir.
  • Tabletleri aç karnına veya yemekle birlikte alabilirsiniz.
  • Serex kullanırken greyfurt suyu içmekten kaçınmalısınız, çünkü bu ilacın etkisini etkileyebilir.
  • Doktorunuz size aksi bir talimat vermedikçe, kendinizi artık oldukça iyi hissediyor olsanız bile tabletleri almaya devam etmelisiniz.

Serex Kullanmadan Önce Bilinmesi Gerekenler?

Serex, beyin fonksiyon kaybı (demans) olan ileri yaş hastalar tarafından kullanılmamalıdır. Bu ilaç grubundan olan ilaçlar, demansı olan yaşlı hastalarda inme ve bazı durumlarda ölüm riskini artırabileceği için bu önlem alınmaktadır.

Serex ve aynı ilaç sınıfına dahil olan diğer ilaçlarla yapılan klinik çalışmalarda demansı ve davranış bozukluğu olan yaşlı hastalardaki ölüm riskinde artış rapor edilmiştir. Bu nedenle, Serex bu tür kullanımlar için onaylanmamıştır.

Serex Kaç Mg? Kutusunda Kaç Tane Var?

Serex bir kutunun içerisinde  30 adet olmak üzere 25 mg, 100 mg, 200 mg ve 300 mg formlarda bulunmaktadır.

Serex Çocuklar Kullanabilir Mi?

Serex'in çocuklarda ve 18 yaşın altındaki ergenlerde kullanımı önerilmez.

Serex Yaşlılarda Kullanımı

Serex, bellek ve düşünce bozukluğuna neden olan beyin fonksiyon kaybı olarak da bilinen bir hastalık olan demans  rahatsızlığından muzdarip olan ileri yaş hastalar tarafından kullanılmamalıdır. Bu gruba ait ilaçlar, demansı olan yaşlı hastalarda inme ve hatta bazı durumlarda ölüm riskini artırabilme potansiyeline sahiptir. Bu nedenle Serex bu tür kullanımlar için onaylı değildir.

Serex Hamileler Tarafından Kullanımı

Hamilelik sürecinde Serex kullanmadan önce doktorunuzla görüşmeniz gerekmektedir.

Gebeliğin son üç ayında antipsikotik ilaçlara maruz kalan yeni doğanlar, doğum sonrası anormal kas hareketleri ve/veya ilaç kesilme belirtileri açısından değişebilen şiddette risk altında bulunmaktadır. Bu belirtiler arasında huzursuzluk, kas tonusunun azalması, titreme, kasların aşırı gerginliği, uykululuk veya beslenme bozuklukları bulunabilir. Bebeğinizde bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa acilen doktorunuza başvurmanız gerekmektedir.

Tedaviniz sırasında hamile olduğunuzu farkederseniz, yine derhal doktorunuza veya eczacınıza danışmalısınız.

Emziren Anneler Serex Kullanabilir Mi?

İlacı kullanmaya başladığınız andan itibaren tedaviniz bitinceye kadar çocuk emzirmeyiniz.

Serex Bağımlılık Yapar Mı?

Psikiyatride kullanılan ilaçların çok azı bağımlılık yapma riskine sahiptir. Antidepresanlar bu ilaç grubu içerisinde bulunmamaktadır.

Serex Cinsel İşlev Bozukluğuna Sebep Olur Mu?

Cinsel aktivitede bozukluk Serex’in yaygın olmayan bir yan etkisidir.

Serex Kilo Aldırır Mı?

Serex alan kişilerde kilo artışı gözlemlenmektedir. Doktorunuzla birlikte kilonuzdaki değişimi takip etmenizde fayda var.

Serex Uyku Yapar Mı?

Evet, Serex’in uyku yapma potansiyeli vardır. Uykunuzu getirebilir.

Serex Ne Kadar Sürede Etki Eder?

Günlük doz sizin tıbbi öykünüze ve tedaviye verdiğiniz yanıta bağlı olarak 150 ile 800 mg aralığında olacağından etki etme süresi kişiden kişiye göre değişim gösterebilir.

Serex Reçetesiz Alınabilir Mi?

Serex kişisel olarak sizin için reçete edilir başkalarına vermeye uygun değildir.

Serex Hangi Durumlarda Dikkatli Kullanılmalıdır?

• Sizlerde veya ailenizdeki kişilerde kalp hastalığı varsa veya geçmişte olduysa
  • Karaciğer hastalığınız bulunuyorsa
  • Felç geçirdiyseniz
  • Diyabet olduysanız veya olma riskiniz varsa
  • Sizlerde veya ailenizdeki bireylerde damar içerisinde kan pıhtılaşması geçmişi varsa
  • Beyin işlev kaybı olarak bilinen demansı olan yaşlı biri iseniz kullanmayın.
  • Akyuvar olarak da bilinen beyaz kan hücresi sayınızda düşüklük varsa
  • Toplar damarlarınızda bir sorun varsa, Serex’in toplar damar tıkanıklığına sebep olma riski vardır. Dikkatli kullanımı önerilmektedir.
  • Alkol bağımlılığı geçmişiniz varsa ilacı dikkatli kullanmalısınız.

Yukarıdaki durumlardan herhangi biri sizin için de geçerliyse, Serex kullanımına başlamadan önce doktorunuzu bu hususta bilgilendirmeniz oldukça önemlidir.

Serex Hangi Durumlarda Kullanılmamalıdır?

•Etkin madde olarak belirtilen ketiapine veya ilacın herhangi bir bileşenine alerjiniz varsa

•Bu ilaçlardan birini kullanıyorsanız: Nefazodon gibi depresyon ilacı, Azol sınıf ilaçlar ve/veya HIV tedavisinde kullanılan ilaçlar

Serex Açken Mi Kullanılır Tokken Mi?

Açken veya yemekle birlikte almanız uygundur.

Serex Hangi İlaçlar İle Birlikte Kullanılmaz?

• Nefazodon gibi depresyon ilacı
  • Azol sınıf ilaçlar
  • AIDS tedavisi için kullanılan ilaçlar
  • Enfeksiyon tedavisinde kullanılan ilaçlar

Serex Yan Etkileri Nedir?

Serex’in Çok Yaygın Görülen Yan Etkileri

• Kilo aldırır
  • Baş dönmesi
  • Anormal şekilde kas hareketleri
  • Uyuklama hali

Serex’in Yaygın Görülen Yan Etkileri

• Açlık hissiyati
  • Kan şekeri yükselmesi
  • Kabız olma durumu, mide bozukluğu
  • Kalp hızındaki artış
  • Kusma
  • Normal olmayan rüyalar görme ve kabus
  • Nefes almada darlık

Serex’in Yaygın Olmayan Yan Etkileri

• Deride kabarcık,şişme
  • İdrar yapmada zorluk
  • Geniz tıkanıklığı
  • Cinsel aktivite bozukluğu
  • Yüz ve dilde meydana gelebilecek istem dışı hareketler

Yaygın Olmayan:

• Karaciğer, pankreasda iltihap
  • Deri ve gözlerde sararma durumu
  • Bağırsak tıkanması

Serex’in yan etkilerinden bazılarını oluşturur.

Serex Doz Aşımı

Serex'i kullanmanız gereken dozdan daha fazlasını almışsanız hemen bir doktor veya eczacı ile iletişime geçmelisiniz.

Doktorunuzun size reçete ettiğinden daha fazla Serex kullanmışsanız, uyuklama, anormal kalp atışları ve sersemlik  gibi belirtiler hissedebilirsiniz. Derhal doktorunuzla iletişime geçmeli ve en yakın hastaneye başvurmalısınız. Serex tabletlerini yanınızda götürmeniz önerilmektedir.

Şebnem Akı KaraoğluUzman Psikolog21 Haziran 2023