Aile baskısı kıyas
Şuan dershaneye gidiyorum ailemin isteği üzerine. Annemin arkadaşının kızıda geliyor oraya ben biraz içime kapanık biriyim. Kolay kolay arkadaş edinemiyorum. Utangaç bir yapıya sahibim ailem yüzünden özgüvenimi kaybettim sayelerinde bi arkadaşım bile yok konuşabileceğim. Dershanede 2 saatlik ara var her zaman tek takılıyorum arkadaşım olmadığı için kendimi derslere veremiyorum gitmek istemiyorum. Hocalarımla bile konuşurken çekiniyorum. Haftanın 4 günü ordayım diğer günler evde kaldığım için ailem bana sürekli bağırıp duruyor annemin arkadaşının kızını örnek gösterip duruyorlar bıktım artık psikolojik olarak berbat bir durumdayım stresten deli olmak üzereyim. Yalnız olmaktan gerçekten bunaldım kimseye derdimi anlatamıyorum. Kendime zarar vermek istiyorum sürekli
26 Kasım 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, ben Psikolog Ofisinden Psikolog Zeynep Deniz Gül. Ailenizin size yaklaşımı ve davranış şekli sizin öz güvenizi ve kendinize olan sevginizi zedelemiş anladığım kadarıyla. Kendine zarar verme düşüncesi her zaman ciddiye alınması gereken bir düşüncedir. 18 yaşın altında olduğunuzu sanıyorum, bu yüzden bu düşünceleri ailenizle paylaşıp yardım almak istediğinizi belirtmenizi tavsiye ederim. Aileniz ile de görüşmek ve onların size davranışları ile ilgili konuşmak gerekebilir. Bütün bunlara olumlu yaklaşmazlarsa sizin kendi başınıza yardım alabileceğiniz kurumlar mevcut. Bunun yanında bütün bunların geçici olduğunu ve zamanla ve siz üstünde çalışmaya gönüllü oldukça daha iyiye gideceğini hatırlatmak isterim. Siz bilinçli bir birey olarak durumu çözmek için adımlar atmışsınız. Bu konuda terapi almak isterseniz https://www.psikologofisi.com/ dan psikolog arkadaşlarımla iletişime geçebilirsiniz. Benimle çalışmak isterseniz https://www.psikologofisi.com/psikolog/zeynep-deniz-gul adresinden randevu alabilirsiniz. Sağlıkla kalın!
28 Kasım 2021