Cinsel İlişki Sonrası Pişmanlık
21 yaşındayım ve üniversite 2.sınıf öğrencisiyim eğitim hayatımda hep başarılı bir öğrenci oldum bu yüzden pek bir ilişki hayatım olmadı ta ki bir sene önceye kadar çok efendi dürüst ve sadık birisiyle tanıştım. İlk ilişkimdi ve doğrusunu söylemek gerekirse evliliği bile onunla hayal ettim. çünkü o buna gerçekten değer bir insan. Birlikte bir süre onların evinde görüşmeye başladık altı ay askerde onu bekledikten sonra koşullar gereği ve rahat tanılıp ilişkimizin gizli kalması için evde görüşmeye başladık. Çok güzel bir ilişkim var. beni seviyor ve değer veriyor ama bir gün onlara gittim ve orada o gün ne olduysa oldu ipin ucu kaçtı ve biz Birlikte olduk. Ben üzerinden bir ay geçecek ama hala onun psikolojisini atlatamıyorum. babam hariç herkes onunla olduğumu ve evlenmeyi istediğimizi biliyor ama kimseye bu son yaşadığımızı anlatmam çünkü bunu anlayışla karşılayacak bir aileye sahip ve topluma değilim. Ailem bana çok güveniyor böyle birşey yaşadıklarımı bilmeleri hayal kırıklığı olacak. Erkek arkadaşım ise çok destek oluyor, vicdan azabı çekiyor bana karşı. Keza aynı şekilde bende durabilirdik en özel günde evleneceğimiz günde bunu yaşayabilirdik ama olmadı herşey öyle bir anda gelişti ki şimdi bana seni asla bırakmam diyor ama ben bu haldeyken hem ona hem kendime de oldukça zarar veriyor çok gergin bir insan oldum. Aileme karşı vicdan azabı çekiyorum. Hele etrafımda bu tarz muhabbetler geçince yerin dibine geçiyorum. İlişkiye zarar vermek istemiyorum bunun için ne yapmalıyım nasıl düşünmeliyim?
23 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba. Cinsellik özellikle kadınlar söz konusu olduğunda toplum tarafından oldukça kısıtlanan, kalıplara sokulan bir olgudur. Dolayısıyla toplumda kabul görmeyecek şekilde yaşanan cinsellik ailenin de etkisiyle bireylerde suçluluk ve pişmanlık hissettirebilir. Oysa cinsellik her ne kadar erkeğe atfedilen bir ihtiyaç gibi görünse de erişkin bir kadının da cinsellik boyutu vardır. Cinsellik, dürtülerimizin oldukça ön plana çıktığı, bu nedenle de kontrol mekanizmamızın devre dışı kalabildiği anlardan oluşur. Dolayısıyla, yakınlaşma anında bireylerin mantık-muhakemeden ziyade bedensel ihtiyaçlarını gidermeye odaklanırlar. Bedensel hazlar ön plandadır. Tamamen doğal bir süreçtir. Fakat suçluluk yaratmasındaki etmenlerden biri çevre olmasına rağmen diğeri de cinselliğe bakış açımızdır. Zamanla toplum etkisi altında kalarak cinselliği zihnimizde belirli kalıplara sokar ve mükemmelleştiririz. Örn. keşke evlendiğimiz gece olsaydı gibi. Bu sizin idealize ettiğiniz bir düşünce aslında. Cinselliği yaşamanın size ne gibi zararları oldu? Ailenize ya da kendinize cinsellik yaşadığınız için zarar verdiğinizi düşünüyor musunuz? Yakınlaşma anının kontrol edilemeyebilen bir an olduğunu özümseyebiliyor musunuz? Bu sorular hem kendinizi affetmenizi hem de keşfetmenizi kolaylaştıracaktır.
23 Ağustos 2021