• Soru Sor
• Çocuğum arkadaşlarını dövüyor
Çocuğum arkadaşlarını dövüyor
Çocuğumu demir bir sopayla dövüp korkutmuş bir yakınımızın çocuğu bir kaç kere olmuş ve kimseye söylerse daha çok döveceğini söylemiş. Nasıl bir yol izlemeliyim ona da zarar vermeden nasıl konuşmalıyım. 12 yaşında bir çocuk
2 Haziran 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, öncelikle bu yaş grubundaki çocuklar aile ve çevresindeki yetişkinlerin gösterdiği davranışları benimserler. Aile içinde veya çevresinde bu davranışı görmüş olma olasılığı bu davranışı gösterme olasılığını yükseltmektedir. Aynı zamanda, çocuğunuza öncelikle neden böyle bir davranışı yaptığını, neden arkadaşına şiddetle yaklaştığını, ona neden zarar verdiğini sorgulayın. Onunla sağlıklı iletişime geçebilmek, duygusunu ifade etmesine izin vermek önemlidir. Bu davranışının ona hiçbir şey kazandırmayacağını hatta daha kötü sonuçlar doğurabileceğini ona güzel bir dille anlatın. Sizin tepkilerin ve davranışlarınız çok önemlidir eğer siz de fiziksel ve sözel olarak şiddet uyguluyorsanız, bu onun da aynı şekilde olayları çözmesine yol açacaktır. Bunların yanında, saldırganlığa yol açan enerjisini boşaltması için onunla oyun oynayabilir, veya bir spora yazdırabilirsiniz. Eğer bunların bir çözüm olmadığını düşünüyorsanız, profesyonel destek almanızı öneririm.
2 Haziran 2021