Çocuğum yaşanan olayı unuttu
Merhaba, Bugün 14 yaşında oğlum ile garip bir durum yaşadım. Oğluma hipoaktif teşhisi kondu. Parlak zekaya sahip olduğu hadi diyerek üniversite okur dendi. Dikkat artırmak için ilaç kullanıyor. Bugün yaşadığım olay ise kendisinden dışarı çıkıp bir şeyler almasını istedim. Fakat hiç umursamadı ve yatmaya telefona bakmaya devam etti. Bir kaç kez tekrarladım durum aynı. İlgisizliği ve yatması nedeni onu ayağa kaldırdım biraz kızdım. Etki etmedi. Bunun üzerine dışarı çıkıp ben aldım geldim kapıyı mandalla kitlemişti açamadım. Biraz zorladım kapıyı, sonra açmaya ikna oldu açtı ve yatmaya devam etti. Bende iyice sinirlendim, tekrar kızdım biraz da vurdum, baba ne olur vurma dedi. Bıraktım. Yatağa gittik beraber, biraz uyur gibi oldu. Kendisine sarıldım ve gayret etmesi ile ilgili bir şeyler söyledim. Sarılma bir süre devam etti. Oda sarıldı. Sonra kalktı. Kendisine kızmam ve vurmam ile ilgili konuştum, hiç hatırlamıyordu. Kendisinden dışarıdan almasını istediğim şeyi, kapının mandalını kitlemesini hatırlamıyordu. Önce benim ile oyun oynuyor sandım. Başka şekillerde sordum. Sabahtan beri olan şeyleri hatırlıyor ama bunu hatırlamıyordu. Şok oldum. Bu neden olur.
30 Ekim 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Ben uzman klinik psikolog Gizem Turgut. Anladığım kadarıyla ergenlik döneminde olan çocuğunuzla zor bir gün geçirmişsiniz ve bu da kaygınızın artmasına neden olmuş. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki bazen hepimiz kendimizi yaptığımız şeye o kadar kaptırırız ki çevremizdeki insanların bize söylediklerini duymayabiliriz. Sizin, oğlunuzun ilgisizliği karşısında verdiğiniz tepki oğlunuza ağır gelmiş olmalı ki oğlunuz kapıyı mandalla kilitlemiş. Tekrardan eve gittiğinizde de yaşanan vurma olayı oğlunuza daha da ağır gelmiş ve oğlunuz o duyguyla baş etmekte zorlandığı için olayı zihninden uzaklaştırmayı yani bastırmayı seçmiş. Evinizde oğlunuza kızma, sonrasında vurma gibi gerginlikler sıklıkla yaşanıyorsa oğlunuzun çocuk - ergenle çalışan bir uzmandan destek alması faydalı olacaktır. Ayrıca sizin de hem öfke kontrolüyle ilgili hem de ergenlik döneminde olan çocuğunuzla daha iyi bir iletişim kurmanın yöntemleriyle ilgili bir uzmandan destek almanız faydalı olacaktır. Bu konuda benimle çalışmak isterseniz çevrimiçi zamanlarımı takip edip randevu oluşturmanız yeterli olacaktır.
7 Kasım 2020
Psikologofisi Uzmanı
Burada aslında şiddetin azı çoğu olmaz ve her türlüsü bir travma yaratabilir bu kişiye bağlı değişir tabi ki. Burada bu kadar kısa sürede unutmanın nedeni araştırılmalı mutlaka. Tıbbi olarak unutkanlığa neden olacak bir vitamin eksikliği olsa bile bu kadar kısa sürede ve sadece o kötü anı unutması çok olası değil. Benim size tavsiyem çok geçmeden çocuğunuza takip eden bir ergen psikiyatri doktoru Var ise onunla iletişime girip durumu anlatmanız mutlaka yardımcı olacaktır. Ve sizi bazen zorlasa ve çok sinirlenseniz bile ona vurmamanız. Hiç kapanmayacak yaralar açabilirsiniz ruhuna, o an sadece siniriniz geçene kadar farklı bir ortama, odaya geçin ve nefes egzersizleriyle rahatlamaya çalışım ve sadece sakinleştikten sonra yanına gidip konuşmanız.
4 Kasım 2020