eşimle soeunlarımız
merhaba eşim ve ben memuruz Muğla'da görev yapıyorduk arada tartışmalar oluyordu elbette daha sonra eşimin annesinin rahatsızlığından dolayı memleketine tayin istedik (gelmeyi ben istedim çünkü benim annem erken yaşta vefat etti ben eşimin annesiyle zaman geçirmesini istedim) şansızlığımıza geldikten 5 ay sonra vefat etti sonra olaylar patladı herkes eşimin üzerine yüklenmeye başladı eşimde benim üzerime yüklendi. böyle böyle tartışmalarımız artmaya başladı bu arada bir çocuk sahibi olduk tabi ki. ama biz çocuklar doğru düzgün vakit bile geçiremedik özellikle eşim. çünkü sürekli köy işlerini genel işleri eşimin üzerine yıkmaya başladılar. eşim çok merhametlidir hayır demesini bilmez tabi herkes bunu bildiği için sürekli yüklendiler hala da yükleniyorlar bu sürede ben çok yıprandım ve yoruldum eşimi buraya getirerek iyilik yapayım derken hayatım rezalet oldu. eşim sürekli hastalanmaya başladı astım oldu hatta koaha çevirmek üzere dedi doktor sigarayı bırakamıyor tabi bu sürecin günah keçisi olarak sürekli beni suçluyor yoruyor üzüyor o kadar yoruldum ki ne yapacağım nasıl başa çıkacağım bilmiyorum seneye haziranda tayin hakkım var sırf sürem yok olmasın diye bebeğime sadece kendim bakabilmek için ücretsiz izin bile alamadım. o kadar eğlenceli neşe dolu bir insandım ki (bunu çevremdeki herkes söyler) şimdi gülmeyi bile unuttum ne yapacağım nasıl yapacağım bilmiyorum burada kalmaktan nefret ediyorum bu kadar sıkıntı yaşayacağımı bilseydim asla gelmezdim bu memlekete sırf eşim için geldim o mutlu olsun diye ama yapmadığı kalmadı ailesi yüzünden ailesine yok diyemiyor olan bana oluyor
18 Kasım 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, ben Psikolog Ofisi’nden Psikolog Zeynep Deniz Gül. Talihsiz olaylar yaşanmış ve bu olaylar olurken hayatınız çok farklı yönde verilmiş. Üzerine bir de çocuk sahibi olmuşsunuz ki bu zaten tek başına hayatı değiştirebilen bir olaydır. Bir çok değişikliğin üst üste gelişi ve bir çocuğunun ani olması sizi çok yormuş anladığım kadarıyla. Enerjinizi toplamanın ilk ve en yapılabilir yöntemi sadece sizin kontrolünüzde olan şeylere enerjinizi aktarmanız. Örneğin çocuğunuzun ve kendinizin bakımı gibi. Aile olayları hep olacaktır, bunun yanında eşiniz ile ilgili sorunlar da çözülse de zaman ister. Bu sürede en akıllıca hareket kendinize odaklanmanız olur. Kendinizin ve çocuğunuzun sağlığını ön plana koyun. Bu konuda terapi almak için https://www.psikologofisi.com ‘a tıklayıp psikolog arkadaşlarımdan randevu alabilir, benimle çalışmak isterseniz https://www.psikologofisi.com/psikolog/zeynep-deniz-gul adresinden randevu alabilirsiniz. Sağlıkla kalın!
19 Kasım 2021