Kardeşim kendini ısırıyor
İyi günler. Kardeşim 10 yaşında ve kolunda morluklar fark ettim. Muhtemelen 1 haftalık bir durum nedenini sorduğumda ise sıkılıyorum canım istiyor dedi. Ben nedenlerini araştırdım birçok nedeni var ama sizce ne yapılmalı?
6 Mayıs 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, öncelikle kendini ne zaman ısırıyor bunu tespit etmek önemlidir. Çocuklar davranışlarını engellemek istemezler ve bunun karşısında da onu yönlendirmeye çalışan ebeveynler ile zıtlaşmaktadırlar. İşte tam da bu noktada kriz başlamaktadır. Bu noktada çocuk bağırabilir, ısırabilir, vurabilir ve kendini yere atabilir. Eğer böyle bir durum varsa öfke problemi olabilir. Bu durum için alanında uzman psikologla kardeşiniz için görüşmenizi tavsiye ederim.
6 Mayıs 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, kardeşinizin kendine zarar verme davranışı olması çok üzücü. Aslında sizin de dediğiniz gibi kendine zarar verme davranışının pek çok sebebi var. Bunları daha detaylı konuşmak ve çözebilmek amacıyla terapi sürecine başlamanızı tavsiye ederim. Terapi sürecine başladığınızda kardeşinizin bu davranışın detaylarını konuşup bununla ilgili nasıl bir yol izleyebileceğiniz üzerinden önerilerde bulunabiliriz. Kardeşinizin psikolojik desteğe ihtiyacı olduğu çok açık. En yakın zamanda bir uzmanla çalışmasını öneriyorum.
6 Mayıs 2021