Kendimi kontrol edemiyorum
Duygu durumum 2 haftadır aşırı iyiydi. Önceleri çevremdekiler bunun rahatsızlığımdan dolayı olduğunu söyledi ama dinlemedim. Şimdiyse düşüşteyim ve ne kadar düşeceğimi bilmiyorum. Bunlar ilk defa olmuyor. 3 kez hastanede yattım. Sonunda bipolar teşhisi koyuldu. Hastalığı kabullenmedim. İlaçları bıraktım çünkü bende hiçbir problem olmadığını düşündüğüm zamanlar oluyor. Başlarda doktorlar manik dönemlerin daha az olacağını söylemişlerdi. Şimdi ise 2 ay içinde hem mani hem depresyon geçireceğim şekilde hızlandı bu döngü. Sorun şu ki şu an ilaçlara başlasam bile ruh halim yükseldiğinde yine bırakacağımı biliyorum. Kontrol edemiyorum. Hep böyle oluyor. İlaçları düzensiz kullanınca daha da kötü oluyor. Artık hastaneye gitmek de istemiyorum. Gerçekten çok yoruldum ve bunları yaşarken hep yalnızım. Daha fazla kaldırabilecek kadar güçlü olduğumu sanmıyorum. Çok yoruldum. Ne yapmam gerektiğini söyleyebilir misiniz? Bu durumdan kurtulmak için kendimden kurtulmaktan başka çarem var mı?
1 Ekim 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, Bipolar tanısı almış iseniz psikoterapi+ilaç tedavisini birlikte yürütmeniz gerekmektedir. Bu tür rahatsızlıklarda sadece ilaç tedavisi etkili olmuyor fakat sadece psikoterapide etkili olmuyor. O yüzden size önerim tekrardan psikiyatristinizle görüşüp ilaçlara başlamanız bunun yanında ise psikoterapi almanız. Bu şekilde duygu durumunuzu kontrol altına alabilirsiniz.
11 Ekim 2020
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, Sizin de bahsettiginiz gibi mani halindeyken ozellikle kisi kendisinde bir problem oldugunu kabul etmek istemez veya bir problem oldugunun farkinda bile olmaz. Ilacin etkisini gorebilmek icin de uzun sure kullanmaniz gerekiyor. Doktorunuzun da acikladigi gibi duzenli bir ilac kullanimi ile mani donemleriniz kontrol altina alinacak. Mani doneminde kendinizi cok iyi hissedebilir, herseyi gerceklestirebileceginizi hissedebilir, vucudunuzun sinirlarini zorlayip uykusuz kaldiginiz gunler bile yasayabilirsiniz. Ancak bu donemlerde vucudunuzu farketmeden hem fiziksel hem de duygusal anlamda cok yormus oluyorsunuz, bu yuzden de dusus yasamaniz cok normal. Sizden ricam bir psikiyatrist veya hastaneye acil basvurmaniz. Unutmayin bipolar teshisi konulan bircok insan kendini kontrol etmeyi sonunda basariyor, duygu durumunu stabil bir hale sokup hayatina devam edebiliyor. Hicbir carenizin kalmadigini hissediyor olabilirsiniz dediginiz gibi, hastaneye gitmek istemiyorsunuz ve yorgun ve yalniz hissediyorsunuz. Ama unutmayin ki suan dususte hissettiginiz icin bu gibi duygu ve dusuncelere sahipsiniz. Bir yakininiz veya sizi anlayan biri cevrenizde yoksa da lutfen ama lutfen ilac kullanmaya geri donun ve bu konuda destek alin. Bipolar konusunda uzmanligi olan bir psikolog da size bu konuda daha fazla destek olacaktir. Lutfen tek carenin kendinizden kurtulmak oldugunu dusunmeyin. Bu yasa kadar gelip bircok sefer hastaneden cikmis ve duygu durumunuzu daha birkac gun onceye kadar iyi hissetmissiniz, bu da sizin guclu oldugunuzu bana kanitliyor.
9 Ekim 2020