• Soru Sor
• Öfke kontorl sorunum var ( intihar eğilimindeyim) ve obsesif im
Öfke kontorl sorunum var ( intihar eğilimindeyim) ve obsesif im
çocukluğumdan itibaren ciddi ailevi sorunlarımız var. ve 10 yaşlarımdan sonra bazı eylemleri tekrarladığımı farkettim. yaşım ilerledikçe bu takıntılarım arttı. ve genellikle gergin uzgun ve mutsuz olduğumda takıntılarımın arttığını fark ettim. kapıyı ocağı kontrol etme olarak başlayan takıntılarım belli bir sure sonra dusunce tekrarı olarak ilerledi sonrasında ise temizlik takıntım başladı. ailevi sorunlarımdan öturu çocukluğum ve ergenliğim çok kötu geçti ve örkeli bir çocuktum. çoçukken sinirlendiğimde bir yerlere zarar verme huyum belli bir sure sonra kendime şiddet uygulama olarak devam etti. Okulda başarılıygım universiteyi de derece ile bitirdim ve oldukça aktiftim. aktif olduğum zamanlar da takıntılarım yok olmuştu ya da bana öyle geliyordu. universite bittikten sonra uzun sure iş bulamadım ve bu sureçte ailevi prblemlerde devam ediyordu. ciddi bunalıma girdim. ailede çıkan buyuk kavgalardan sonra kendme uyguladığım şiddette artmaya devam etti. transa geçmiş gibi oluyorum ve o an acı hissetmiyorum. 2014 te yuksek lisansa başladım ve benim için görece hayat daha iyi olmaya başladı ancak okuldan sonra alanımda hiç iş bulamadım. en basit vasıfsız işlere bile girememek bende ciddi sorunlara yol açtı. ustune birde kavga sırasında ailenin seni aşağılamaları başlaınca depesyona girdim ve bu takıntılarımı da artırdı. son 1 yıldır ciddi intihar dusuncesi var ama bunu bazı sebebplerden dolayı erteledim. en son 1 ay önce çıkan kavgada kendime öncekilerden daha fazla zarar verdim. ve ailem şuan beni kontorl ediyor kendşme zarar vermemek için. surekli engellendiğimi duşunuyorum. sanki bir daha hiç bir istediğim olmayacak gibi... hayat amacımı kaybettim ve yaşamımı devam ettirmenin benim için hiç bir geçerli sebebi yok. psikolojik tedavi görmem gerektiğini biliyorum ama şuan buna hazır değilim. bu cumleleri yazmak bile beni çok zorluyor. yardımcı olursanız memnun olurum.
20 Eylül 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar, Ben Psikolog Tuğba AVCI. Yazdığınız tüm satırları okudum. Siz kendinize yardım etmek istiyorsunuz ancak ruhsal olarak çok bitkinsiniz gördüğüm kadarıyla. Yine de kendinizi ifade etmek zor gelse de bu adımı atmayı tercih etmişsiniz. Bu çok çok güzel bir adım. Sizi içtenlikle kutluyorum. Hayatta hiçbir problem çözümsüz değildir, içten içe buna inanmak istiyorsunuz siz de.. Destek kaynaklarınız çok azalmış. Aileniz durumu kendince kontrol almak istiyor. Ama unutmayın kendimiz istemedikten sonra kendimize yardım etmek imkansız. Kendinizden şüpheye düştüğünüzde yalnız ve çaresiz hissetmeyip destek alabileceğiniz bir uzman olarak buradayım. Yüksek lisans tezimi kendine zarar verme davranışı ve duygu kontrolü üzerine yazmaktayım. Bu alanda sizin sorunlarınızda yardımcı olacağıma inanıyorum. Görüşmek dileğiyle. Sağlıkla ve sevgiyle kalın.
21 Eylül 2020
Tanya Halkacıoğlu Can
Öncelikle merhaba. Yaşadıklarınız gerçekten çok güç bir durum, anlayabiliyorum. Herkesin hayatında bu tür sorunlar hatta daha fazlası olabiliyor, ama her bireyin bu sorunları karşılama ve göğüs gerebilme gücü de farklılık gösteriyor. Kimimiz daha çabuk yıkılırken, kimilerimiz daha savaşçı olabiliyor ve bu sorunlarla uygun yöntemleri kullanarak başa çıkabiliyoruz. Anladığım kadarıyla yaşadığınız sorunların büyüklüğünün altında bir enkaz gibi hissediyorsunuz kendinizi ve dayanacak güç ve kuvvet bulamıyorsunuz artık. Kendinizin bilincinde olmanız çok güzel, psikolojik destek almanız muhakkak gerekiyor. OKB, Şiddet, Öfke Patlamaları ve intihara eğilimden söz ediyorsunuz, bunlar görmezden gelinemez. Şu an önüne geçilmezse, ilerleyen zamanlarda daha ciddi bozukluklarla karşılaşılabilir. Kendinizi terapi için hazır hissetmiyor olabilirsiniz, fakat bu süreci en hızlı şekilde başlatmanız hayatınız açısından alacağınız en iyi, en güçlü, en kritik karar olacak. Lütfen cesur olun ve bana platformda randevu oluşturun. Baş edemediğiniz her şeyde size ışık tutabileyim,yeter ki siz o ufacık adımı bana atın. Kendinizi sevmeyi öğrenin artık.. Siz çok değerlisiniz ve bu hayatta sizden başka bir siz daha yok. Kendiniz için bir şeyler yapmanın vakti gelmedi mi? Sevgilerimi yolluyorum size, ölüm haricinde aşılmayacak hiçbir şey yok bu hayatta unutmayın.
20 Eylül 2020
Psikologofisi Uzmanı
En yakın zamanda bir psikiyatriste görünmenizi öneririm. Vücudumuzu iyileştirmeliyiz önce ki ruhumuz da düzelebilsin. Sonrasında da düzenli olarak bir psikoloğa görünerek başta hayatınızda küçük değişiklerle daha sonra da yavaş yavaş problemlerinizi aşabilirsiniz.
23 Eylül 2020
Şebnem Akı Karaoğlu
Merhabalar, aslında bir çok konuda oldukça yüksek bir farkındalığınız var. Yaşadığınız durumların, sorunların üstesinden gelmeniz mümkün ama sanırım hala yüzleşmeyi reddediyorsunuz. Benimle iletişime geçerseniz sorunlarla başetmeniz konusunda size destek olabilirim. Sevgiyle kalın.
20 Eylül 2020